Lada redefinuje pojem „oholená výbava”, její nejlevnější crossover nenabízí skoro nic

Když se nějaké automobilce daří, svým zákazníkům obvykle nabízí stále víc. Ladě se nyní daří, reaguje na to ale úplně opačně - stále nižšími cenami nových modelů nabízejících někdy i hodně málo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada redefinuje pojem „oholená výbava”, její nejlevnější crossover nenabízí skoro nic

10.11.2020 | Petr Prokopec

Lada redefinuje pojem „oholená výbava”, její nejlevnější crossover nenabízí skoro nic

/

Foto: AvtoVAZ

Když se nějaké automobilce daří, svým zákazníkům obvykle nabízí stále víc. Ladě se nyní daří, reaguje na to ale úplně opačně - stále nižšími cenami nových modelů nabízejících někdy i hodně málo.

Lada je momentálně jednou z mála automobilových značek, které ani v této době nestrádají. Letos v říjnu zaznamenala silný meziroční růst prodejů a připsala si nejlepší měsíční prodejní výsledek od října 2014. Je to do značné míry dáno tím, že nabízí velmi levná auta a některá z nich dokonce i dále zlevňuje.

Týká se to také modelu X-Ray, jakéhosi křížence mezi hatchbackem a SUV, který po posledních slevách nabízí od neskutečných 588 510 rublů. To je asi 172 tisíc Kč, velmi nízká cena za moderní kompakt tohoto ražení, svázaná je ale s verzí Standard, která toho nabízí ještě méně než už tak velmi strohý Classic. „Málo” nebo „méně” ale vlastně nejsou přesná slova, tohle auto nemá ve výbavě skoro nic.

Vůz je standardně k dispozici jen v bílé barvě, za ostatní se musí připlácet. K tomu se přidávají nelakové kliky dveří, ocelová patnáctipalcová kola s ozdobnými kryty či záslepky místo předních mlhovek. V interiéru je to ještě větší bída, místo klimatizace či audio systému vidíme jen prázdný „kastlík“ uprostřed palubní desky či ventilaci kabiny s obyčejným topením. Tlačítka normálně něco ovládající jsou černá, dokonce i hlavice řadicí páky pozbyla chromování, veškeré čalounění a plasty mají jednu barvu - černou.

Z jakkoli nadstandardních komfortních čí bezpečnostních prvků tady není nic - vrcholem jsou čelní airbagy a elektricky ovládaná přední okna. Pro zadní jsou ale připraveny kličky a pokud si místo manuální převodovky připlatíte za robotizovanou, nedostanete ani posilovač řízení (!). Že jedinou volbou mezi motory je 1,6litrový čtyřválec se 106 koňmi, nemusíme dodávat.

Je to pochopitelně velká bída, ale také se díváme na jeden z nejlevnějších crossoverů světa. Sama Lada se touto verzí moc chlubit nechce, a tak v její databance existuje jeden jediný oficiální snímek zachycující onu čistě gumovou hlavici řadicí páky a neoznačené tlačítko za ní. O další snímky jsme museli požádat jednoho z ruských dealerů, u nichž se „nějaké ty Standardy” najdou. Vskutku svérázná podívaná.


Lada redefinuje pojem „oholená výbava”, její nejlevnější crossover nenabízí skoro nic - 1 - Lada XRay Standard 2020 01Lada redefinuje pojem „oholená výbava”, její nejlevnější crossover nenabízí skoro nic - 2 - Lada XRay Standard 2020 02Lada redefinuje pojem „oholená výbava”, její nejlevnější crossover nenabízí skoro nic - 3 - Lada XRay Standard 2020 03Lada redefinuje pojem „oholená výbava”, její nejlevnější crossover nenabízí skoro nic - 4 - Lada XRay Standard 2020 04Lada redefinuje pojem „oholená výbava”, její nejlevnější crossover nenabízí skoro nic - 5 - Lada XRay Standard 2020 05Lada redefinuje pojem „oholená výbava”, její nejlevnější crossover nenabízí skoro nic - 6 - Lada XRay Standard 2020 06Lada redefinuje pojem „oholená výbava”, její nejlevnější crossover nenabízí skoro nic - 7 - Lada XRay Standard 2020 07
Základní verze modelu X-Ray je v honbě za nízkou cenou oholena až na kost, je ale skutečně velmi levná. Foto: Martin LADA, AvtoVAZ

Zdroj: AvtoVAZ

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.