Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada mění pojem „základní výbava”, její poslední novinka nenabízí prakticky nic
13.2.2019 | Petr Prokopec
Zatímco ve světě je trendem základní výbavu aut stále zvyšovat a s tím posílat výše i jejich ceny, v Rusku kráčí opačným směrem. V nové úrovní výbavy Standard není prakticky nic, cena Vesty ale padla pod 200 tisíc Kč.
Lada Vesta je mimo svou domovinu vskutku ojedinělým vozem, i proto může po stránce psychologické vzbuzovat dojem, že jde o velkou novinku. Pokud bychom na ni ale aplikovali běžné procedury „západních“ automobilek, byla by již za polovinou svého životního cyklu - na slavnostní představení totiž došlo v srpnu 2014, do prodeje pak Vesta zamířila o rok později. Aktuálně má tedy na krku již čtvrtý křížek, registrace však i díky dodatečnému odhalení kombíku, verze SW Cross či nedávnému začátku prodejů verze Sport neustále jdou a zřejmě dále půjdou nahoru.
Aby Rusové tento trend podpořili, rozhodli se vyslat do boje novou základní verzi zvanou Standard. Jak už název naznačuje, čekat tu nelze jakékoli výstřelky, cenu ale tlačí opravdu nízko. V případě sedanu startuje na částce 554 900 RUB (cca 190 tisíc Kč), což je nesporně zajímavé - Vesta je moderní auto disponující přinejmenším slušnou bezpečnostní výbavou čítající mimo jiné dva čelní airbagy.
Jinak je to ale naprostý holobyt - ve výbavě najdeme věci jako látkové čalounění či 15palcová ocelová kola bez krytů, tedy nic, co by stálo za řeč. Za komfortní prvek lze označit jen přední okna a zrcátka v elektrice, ty ale Lada montuje v základu pouze proto, že vůbec vyvíjet a začít prodávat manuální alternativu by pro ni bylo dražší než použít totéž co u všech ostatních alternativ. Pod kapotou je pak možné počítat se základní jedna-šestkou a základním pětistupňovým manuálem.
Pikantní je, že ačkoli Lada k tomuto kroku vydala oficiální tiskovou zprávu, nedoprovodila ji ani jednou fotkou dokumentující vzhled Vesty Standard - jistě proto, že není na co se dívat. Abychom vám tedy vzhled vozu přiblížili, přidáváme níže záběry dřívějšího provedení varianty Classic Start, která ale pořád nabízela alespoň kryty kol či chromované vnější prvky, které si Standard podle všeho též odpustí. A přihazujeme i záběry zatím nepředstaveného X-Ray Standard z továrny Lady, které už nemá ani ony kryty.
Lze dodat, že úroveň Standard je u Vesty je vyhrazena pouze sedanu. Na snižování stupně výbavy pak sice došlo i u dalších karosářských variant v nabídce, nicméně v jejich případě Lada prozatím tak nízko nezašla. Kombi tak startuje na úrovni Classic Start, které ovšem nyní disponuje i klimatizací či vyhřívanými předními sedadly. U variant SW Cross je pak dokonce základem Comfort, počítat lze tedy i s dešťovým, světelným a parkovacími senzory.
Stranou psychologického zlevňování pak stojí vlastně jen Vesta Cross, v jejímž případě je stále základem provedení Luxe. Tedy v podstatě vrcholná úroveň výbavy, kterou je již možné jen obohatit o různé pakety. Tu ovšem za méně než 700 tisíc rublů (240 100 Kč) nedostanete, stejně jako kombík se zvýšenou výškou.
Je to od Lady zajímavý krok, který připomíná někdejší pokus Škody s Fabií Junior. V Rusku by mohl padnout na úrodnější půdu, přesto se mu divíme - ruská ekonomika roste, odbyt aut též a tak extrémně oholená provedení Vesty nemusí dělat dobrou službu image modelu jako takového v době, kdy by Lada mohla více vydělávat na vybavenějších verzích. Až v průběhu letošního roku si ale budeme moci říci, zda firma vykročila správným směrem, nebo šlápla vedle.
Lada Vesta je nově k mání s výbavou Standard, automobilka k ní ale neposkytla jedinou fotografii. Posloužit ovšem můžeme záběry dřívějšího provedení úrovně Classic Start, která ovšem pořád nabízela alespoň věci jako kryty kol. Mezitím v nabídce posunula výše
Zatím neprodávaný X-Ray Standard blíže ukazuje, co čekat o Vesty Standard, hlavně v interiéru
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:21 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:18 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda