Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada mění pojem „základní výbava”, její poslední novinka nenabízí prakticky nic
13.2.2019 | Petr Prokopec
Zatímco ve světě je trendem základní výbavu aut stále zvyšovat a s tím posílat výše i jejich ceny, v Rusku kráčí opačným směrem. V nové úrovní výbavy Standard není prakticky nic, cena Vesty ale padla pod 200 tisíc Kč.
Lada Vesta je mimo svou domovinu vskutku ojedinělým vozem, i proto může po stránce psychologické vzbuzovat dojem, že jde o velkou novinku. Pokud bychom na ni ale aplikovali běžné procedury „západních“ automobilek, byla by již za polovinou svého životního cyklu - na slavnostní představení totiž došlo v srpnu 2014, do prodeje pak Vesta zamířila o rok později. Aktuálně má tedy na krku již čtvrtý křížek, registrace však i díky dodatečnému odhalení kombíku, verze SW Cross či nedávnému začátku prodejů verze Sport neustále jdou a zřejmě dále půjdou nahoru.
Aby Rusové tento trend podpořili, rozhodli se vyslat do boje novou základní verzi zvanou Standard. Jak už název naznačuje, čekat tu nelze jakékoli výstřelky, cenu ale tlačí opravdu nízko. V případě sedanu startuje na částce 554 900 RUB (cca 190 tisíc Kč), což je nesporně zajímavé - Vesta je moderní auto disponující přinejmenším slušnou bezpečnostní výbavou čítající mimo jiné dva čelní airbagy.
Jinak je to ale naprostý holobyt - ve výbavě najdeme věci jako látkové čalounění či 15palcová ocelová kola bez krytů, tedy nic, co by stálo za řeč. Za komfortní prvek lze označit jen přední okna a zrcátka v elektrice, ty ale Lada montuje v základu pouze proto, že vůbec vyvíjet a začít prodávat manuální alternativu by pro ni bylo dražší než použít totéž co u všech ostatních alternativ. Pod kapotou je pak možné počítat se základní jedna-šestkou a základním pětistupňovým manuálem.
Pikantní je, že ačkoli Lada k tomuto kroku vydala oficiální tiskovou zprávu, nedoprovodila ji ani jednou fotkou dokumentující vzhled Vesty Standard - jistě proto, že není na co se dívat. Abychom vám tedy vzhled vozu přiblížili, přidáváme níže záběry dřívějšího provedení varianty Classic Start, která ale pořád nabízela alespoň kryty kol či chromované vnější prvky, které si Standard podle všeho též odpustí. A přihazujeme i záběry zatím nepředstaveného X-Ray Standard z továrny Lady, které už nemá ani ony kryty.
Lze dodat, že úroveň Standard je u Vesty je vyhrazena pouze sedanu. Na snižování stupně výbavy pak sice došlo i u dalších karosářských variant v nabídce, nicméně v jejich případě Lada prozatím tak nízko nezašla. Kombi tak startuje na úrovni Classic Start, které ovšem nyní disponuje i klimatizací či vyhřívanými předními sedadly. U variant SW Cross je pak dokonce základem Comfort, počítat lze tedy i s dešťovým, světelným a parkovacími senzory.
Stranou psychologického zlevňování pak stojí vlastně jen Vesta Cross, v jejímž případě je stále základem provedení Luxe. Tedy v podstatě vrcholná úroveň výbavy, kterou je již možné jen obohatit o různé pakety. Tu ovšem za méně než 700 tisíc rublů (240 100 Kč) nedostanete, stejně jako kombík se zvýšenou výškou.
Je to od Lady zajímavý krok, který připomíná někdejší pokus Škody s Fabií Junior. V Rusku by mohl padnout na úrodnější půdu, přesto se mu divíme - ruská ekonomika roste, odbyt aut též a tak extrémně oholená provedení Vesty nemusí dělat dobrou službu image modelu jako takového v době, kdy by Lada mohla více vydělávat na vybavenějších verzích. Až v průběhu letošního roku si ale budeme moci říci, zda firma vykročila správným směrem, nebo šlápla vedle.
Lada Vesta je nově k mání s výbavou Standard, automobilka k ní ale neposkytla jedinou fotografii. Posloužit ovšem můžeme záběry dřívějšího provedení úrovně Classic Start, která ovšem pořád nabízela alespoň věci jako kryty kol. Mezitím v nabídce posunula výše
Zatím neprodávaný X-Ray Standard blíže ukazuje, co čekat o Vesty Standard, hlavně v interiéru
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 7 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 9 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry