Lada Niva s dieselem prý nakonec dorazí, kupodivu ne od Renaultu

Rusové začali s testováním prototypů, přičemž vyšší hmotnost motoru problémem není. Je však třeba nový výfuk, chlazení, elektroinstalace i převodovka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada Niva s dieselem prý nakonec dorazí, kupodivu ne od Renaultu

30.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lada Niva s dieselem prý nakonec dorazí, kupodivu ne od Renaultu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rusové začali s testováním prototypů, přičemž vyšší hmotnost motoru problémem není. Je však třeba nový výfuk, chlazení, elektroinstalace i převodovka.

Na sklonku listopadu se objevily informace, že Lada Niva (prodávaná dnes spíše pod názvem 4x4) dostane dieselový motor. Vyvolenou pohonnou jednotkou přitom měl být 1,5litrový čtyřválec dCi od Renaultu, což vypadalo jako logická volba. Francouzská automobilka je totiž největším akcionářem AvtoVAZu, pod který Lada spadá. Tyto spekulace však měly zásadní trhlinu v ekonomickém aspektu celé věci, neboť na ruském trhu by diesel příliš neprorazil a ve zbytku Evropy není Niva až takovým bestsellerem, aby výnosy z prodeje ospravedlnily nemalé náklady.

Jak se ovšem říká, na každém šprochu je pravdy trochu. Nyní zde proto máme nové kolo dohadů, na jejichž základě by dieselový motor skutečně měl pod kapotu Lady Niva zamířit. Kupodivu však nepůjde o pohonnou jednotku Renaultu, místo toho byl jako ideální zvolen agregát MultiJet od Fiatu. Zásadní důvod zřejmě bude v koncepci, neboť francouzský motor je moderní, zatímco ten italský je na trhu již více než deset let. A proto by mohl lépe kooperovat s archaickou ruskou technikou.

Momentálně vyrazilo do světa prvních pár prototypů, na kterých má být odzkoušena veškerá funkčnost. Vyšší zátěž 1,3litrového čtyřválce nad přední nápravou prý není problémem, AvtoVAZ však bude muset přepracovat výfukový systém a chlazení. Mimo to vyvstaly trable s elektrickým rozvodem a zesílení musí doznat také převodovka, jež by nově měla na všechna čtyři kola přenášet 180 Nm točivého momentu. Tedy více než v případě 1,7litrové benzinové pohonné jednotky.

Potřebných modifikací tedy opravdu není málo, pročež je skutečně otázkou, zda k sériové výrobě dojde. Zvláště nyní, když se Rusko ocitlo v ekonomické recesi, která podle analytiků potrvá několik let. Uvidíme tedy časem, zda z prototypů vzejde něco více.


Lada Niva s dieselem prý nakonec dorazí, kupodivu ne od Renaultu - 1 - Lada Niva 4x4 2008-2012 01Lada Niva s dieselem prý nakonec dorazí, kupodivu ne od Renaultu - 2 - Lada Niva 4x4 2008-2012 02Lada Niva s dieselem prý nakonec dorazí, kupodivu ne od Renaultu - 3 - Lada Niva 4x4 2008-2012 03Lada Niva s dieselem prý nakonec dorazí, kupodivu ne od Renaultu - 4 - Lada Niva 4x4 2008-2012 04Lada Niva s dieselem prý nakonec dorazí, kupodivu ne od Renaultu - 5 - Lada Niva 4x4 2008-2012 05Lada Niva s dieselem prý nakonec dorazí, kupodivu ne od Renaultu - 6 - Lada Niva 4x4 2008-2012 06
Lada Niva možná nakonec skutečně dostane dieselový motor, ten však kupodivu nebude pocházet od Renaultu

Zdroj: Drive.ru

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše