Lada pustila do prodeje auto s pěti pedály, vyjde jen na necelých 153 tisíc Kč

Puristé pravidelně žehrají, že si nemohou koupit to či ono auto se třemi pedály. Lada jich teď nabízí z továrny rovnou pět, a to překvapivě levně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada pustila do prodeje auto s pěti pedály, vyjde jen na necelých 153 tisíc Kč

12.2.2019 | Petr Prokopec

Puristé pravidelně žehrají, že si nemohou koupit to či ono auto se třemi pedály. Lada jich teď nabízí z továrny rovnou pět, a to překvapivě levně.

Ještě před několika málo lety byly automatické převodovky doménou prémiového segmentu. Navíc šlo spíše o doplňkové zboží než o jasnou volbu většiny zákazníků. Dnes je ale dvojice pedálů stále častějším koloritem i mezi mainstreamovými vozy a mezi výkonnými či luxusními vozy je ruční řazení stále větší raritou. Nadšenci obvykle hovoří o tom, že autům ubývají pedály, neboť s absencí mechanické spojky si vůz vystačí se dvěma namísto obvyklých třech. Zcela opačným směrem se rozhodla jít Lada. U té momentálně nejste omezeni na volbu mezi dvěma či třemi pedály, dopřát si jich můžete až pět. A k tomu dvě vnitřní zpětná zrcátka jako návdavek.

Samořejmě je to celé trochu jinak. Rusové odhalili novou verzi sedanu Granta, která je určena pro autoškoly. Jde o poměrně unikátní počin, neboť Lada je pedály pro instruktora vybavena již z výroby, něco takového obvykle vzniká až dodatečnými úpravami. Jako takový má tedy vůz plnou tovární záruku, která v tomto případě činí tři roky nebo 100 tisíc kilometrů - podle toho, co přijde dříve. Navíc dvojice pedálů navíc dostala robustnější metalická táhla místo ovládání pomocí drátů.

Automobilka bude nabízet hned čtyři konfigurace, kdy základem se stane výbava Standard zahrnující 1,6litrový benzinový motor s 87 koňmi, pětistupňový manuál, airbag u řidiče či zatmavená boční okna. Dále je pak možné volit z úrovní Classic a Classic/Optima, kdy je již možné počítat také s klimatizací, palubním počítačem, stavitelným sloupkem řízení, elektrickým posilovačem nebo předními okny v elektrice.

Také u těchto variant je k dispozici pouze výše zmíněná jedna-šestka, ta však nabídne 87 koní a manuál pouze v prvním případě. V případě volby výbavy Classic s paketem Optima však již motor produkuje 106 koní, jejich přenos navíc dostala na starosti čtyřstupňová automatická převodovka. Jestli se v takovém případě počet pedálů ustálí na čtyřech (instruktor by měl i plyn) nebo na třech (měl by jen brzdu) automobilka nezmiňuje.

Tím nám nabídka nekončí, ve finále tu máme ještě provedení Comfort, kde airbag chrání i spolujezdce. Přední sedadla jsou pak vyhřívaná, stejně jako elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Ta jsou navíc lakována v barvě karoserie, což se týká i dveřních klik. Pod kapotou má kombinaci automatu a jedna-šestky, ta však v tomto případě posílá na přední kola pouze 98 koní.

Lze již jen dodat, že Lada si za úpravu pro autoškoly účtuje 28 tisíc rublů (cca 9 650 Kč), Granta osazená pěti pedály je tak nejlevněji k mání již od 442 900 RUB (152 650 Kč). V případě automatického řazení si pak musíte připravit minimálně 544 500 rublů (187 700 Kč), přičemž ve všech případech dostáváte ještě speciální nálepku upozorňující ostatní řidiče na probíhající výuku. To je zajímavá nabídka, po které by jistě sáhla i nejedna česká autoškola snažící se poskytovat kursy co možná nejlevněji.

Lada pustila do prodeje auto s pěti pedály, vyjde jen na necelých 153 tisíc Kč - 1 - Lada Granta 2019 verze pro autoskoly 01Lada pustila do prodeje auto s pěti pedály, vyjde jen na necelých 153 tisíc Kč - 2 - Lada Granta 2019 verze pro autoskoly 02
Lada začala oficiálně prodávat faceliftovaný model Granta určený pro autoškoly. Na rozdíl od normálních vozů si tak nebudete vybírat mezi dvěma či třemi pedály, ale sáhnout až po pěti

Lada pustila do prodeje auto s pěti pedály, vyjde jen na necelých 153 tisíc Kč - 3 - Lada Granta 2019 verze pro autoskoly 03Lada pustila do prodeje auto s pěti pedály, vyjde jen na necelých 153 tisíc Kč - 4 - Lada Granta 2019 verze pro autoskoly 04Lada pustila do prodeje auto s pěti pedály, vyjde jen na necelých 153 tisíc Kč - 5 - Lada Granta 2019 verze pro autoskoly 05Lada pustila do prodeje auto s pěti pedály, vyjde jen na necelých 153 tisíc Kč - 6 - Lada Granta 2019 verze pro autoskoly 06Lada pustila do prodeje auto s pěti pedály, vyjde jen na necelých 153 tisíc Kč - 7 - Lada Granta 2019 verze pro autoskoly 07Lada pustila do prodeje auto s pěti pedály, vyjde jen na necelých 153 tisíc Kč - 8 - Lada Granta 2019 verze pro autoskoly 08Lada pustila do prodeje auto s pěti pedály, vyjde jen na necelých 153 tisíc Kč - 9 - Lada Granta 2019 verze pro autoskoly 09Lada pustila do prodeje auto s pěti pedály, vyjde jen na necelých 153 tisíc Kč - 10 - Lada Granta 2019 verze pro autoskoly 10
Zvenčí se ovšem tyto verze kromě nálepky na čelním okně od standardních nikterak neliší

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše