Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada levně prodává auto s pěti pedály, vyjde jen na necelých 150 tisíc Kč
3.1.2021 | Petr Prokopec
Puristé pravidelně žehrají, že si nemohou koupit to či ono auto se třemi pedály. Lada jich nabízí z továrny rovnou pět, a to až překvapivě levně.
Není to zase tak dávno, kdy byly automatické převodovky doménou luxusních aut. Navíc i tam nezřídka šlo o doplňkové zboží, nikoli samozřejmou volbu většiny zákazníků. Dnes je ale dvojice pedálů stále častějším koloritem i mezi mainstreamovými vozy a mezi výkonnými či luxusními vozy je ruční řazení takovou raritou, že avízům takové novinky s ním je pomalu těžké věřit.
Nadšenci obvykle hovoří o tom, že autům ubývají pedály, neboť s absencí mechanické spojky si vůz vystačí se dvěma namísto dříve obvyklých třech. Tak trochu opačným směrem ale jde Lada, u níž nejste omezeni na volbu mezi dvěma či třemi pedály, dopřát si jich můžete až pět. A k tomu dvě vnitřní zpětná zrcátka jako návdavek.
Už z toho je patrné, že nejde o verzi pro puristy až za hrob, ale speciální tovární verzi sedanu Granta určenou pro autoškoly. Jde o poměrně unikátní počin, neboť Lada je pedály pro instruktora vybavena již z výroby, něco takového obvykle vzniká až dodatečnými úpravami. Jako takový má tedy vůz plnou tovární záruku, která v tomto případě činí tři roky nebo 100 tisíc kilometrů - podle toho, co přijde dříve. Navíc dvojice pedálů navíc dostala robustnější kovová táhla.
Automobilka nabízí hned tři konfigurace, kdy základem je výbava Standard zahrnující 1,6litrový benzinový motor s 87 koňmi, pětistupňový manuál, airbag u řidiče či zatmavená boční okna. Dále je pak možné volit z úrovní Classic/Optima, kdy je již možné počítat také s klimatizací, palubním počítačem, stavitelným sloupkem řízení, elektrickým posilovačem nebo předními okny v elektrice. Ve finále tu máme ještě provedení Comfort, kde airbag chrání i spolujezdce. Přední sedadla jsou pak vyhřívaná, stejně jako elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Ta jsou navíc lakována v barvě karoserie, což se týká i dveřních klik.
Také u vyšších variant je k dispozici pouze výše zmíněná jedna-šestka, ta však nabídne 87 koní a manuál pouze případě výbavy Classic s paketem Optima. Při volbě výbavy Comfort je standardem čtyřstupňová automatická převodovka, která pracuje s výkonem 98 koní. Jestli se v takovém případě počet pedálů ustálí na čtyřech (instruktor by měl i plyn) nebo na třech (měl by jen brzdu) už automobilka nezmiňuje.
Auta Lady poslední dobou platí za levná či ještě levnější a případ cvičné Granty není výjimkou. Vůz osazený pěti pedály je tak nejlevněji k mání již od 516 900 RUB, což je asi 149 tisíc Kč. V případě automatického řazení si pak musíte připravit minimálně 671 500 500 rublů (195 tisíc Kč), přičemž ve všech případech dostáváte ještě speciální nálepku upozorňující ostatní řidiče na probíhající výuku. To je zajímavá nabídka, po které by jistě sáhla i nejedna česká autoškola snažící se poskytovat kursy co možná nejlevněji.
Lada oficiálně prodává faceliftovanou Grantu určenou pro autoškoly. Na rozdíl od normálních vozů nemá k dispozici dva nebo třemi pedály, ale rovnpu pět. Pro puristy je to možná spása svého druhu... Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 7 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva