Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada levně prodává auto s pěti pedály, vyjde jen na necelých 150 tisíc Kč
3.1.2021 | Petr Prokopec
Puristé pravidelně žehrají, že si nemohou koupit to či ono auto se třemi pedály. Lada jich nabízí z továrny rovnou pět, a to až překvapivě levně.
Není to zase tak dávno, kdy byly automatické převodovky doménou luxusních aut. Navíc i tam nezřídka šlo o doplňkové zboží, nikoli samozřejmou volbu většiny zákazníků. Dnes je ale dvojice pedálů stále častějším koloritem i mezi mainstreamovými vozy a mezi výkonnými či luxusními vozy je ruční řazení takovou raritou, že avízům takové novinky s ním je pomalu těžké věřit.
Nadšenci obvykle hovoří o tom, že autům ubývají pedály, neboť s absencí mechanické spojky si vůz vystačí se dvěma namísto dříve obvyklých třech. Tak trochu opačným směrem ale jde Lada, u níž nejste omezeni na volbu mezi dvěma či třemi pedály, dopřát si jich můžete až pět. A k tomu dvě vnitřní zpětná zrcátka jako návdavek.
Už z toho je patrné, že nejde o verzi pro puristy až za hrob, ale speciální tovární verzi sedanu Granta určenou pro autoškoly. Jde o poměrně unikátní počin, neboť Lada je pedály pro instruktora vybavena již z výroby, něco takového obvykle vzniká až dodatečnými úpravami. Jako takový má tedy vůz plnou tovární záruku, která v tomto případě činí tři roky nebo 100 tisíc kilometrů - podle toho, co přijde dříve. Navíc dvojice pedálů navíc dostala robustnější kovová táhla.
Automobilka nabízí hned tři konfigurace, kdy základem je výbava Standard zahrnující 1,6litrový benzinový motor s 87 koňmi, pětistupňový manuál, airbag u řidiče či zatmavená boční okna. Dále je pak možné volit z úrovní Classic/Optima, kdy je již možné počítat také s klimatizací, palubním počítačem, stavitelným sloupkem řízení, elektrickým posilovačem nebo předními okny v elektrice. Ve finále tu máme ještě provedení Comfort, kde airbag chrání i spolujezdce. Přední sedadla jsou pak vyhřívaná, stejně jako elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Ta jsou navíc lakována v barvě karoserie, což se týká i dveřních klik.
Také u vyšších variant je k dispozici pouze výše zmíněná jedna-šestka, ta však nabídne 87 koní a manuál pouze případě výbavy Classic s paketem Optima. Při volbě výbavy Comfort je standardem čtyřstupňová automatická převodovka, která pracuje s výkonem 98 koní. Jestli se v takovém případě počet pedálů ustálí na čtyřech (instruktor by měl i plyn) nebo na třech (měl by jen brzdu) už automobilka nezmiňuje.
Auta Lady poslední dobou platí za levná či ještě levnější a případ cvičné Granty není výjimkou. Vůz osazený pěti pedály je tak nejlevněji k mání již od 516 900 RUB, což je asi 149 tisíc Kč. V případě automatického řazení si pak musíte připravit minimálně 671 500 500 rublů (195 tisíc Kč), přičemž ve všech případech dostáváte ještě speciální nálepku upozorňující ostatní řidiče na probíhající výuku. To je zajímavá nabídka, po které by jistě sáhla i nejedna česká autoškola snažící se poskytovat kursy co možná nejlevněji.
Lada oficiálně prodává faceliftovanou Grantu určenou pro autoškoly. Na rozdíl od normálních vozů nemá k dispozici dva nebo třemi pedály, ale rovnpu pět. Pro puristy je to možná spása svého druhu... Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan