Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada s faceliftem nadělí svému bestselleru překvapivě moderní interiér, připomíná Tesly
17.12.2018 | Petr Prokopec
Ve slovníku slov opačného významu vedle termínu „moderní” léta svítilo „Lada”. Rusové ale posouvají svá auta stále dál a nejprodávanějšímu modelu Vesta dopřejí i moderní interiér.
Ladu Vesta má většina z nás zařazenou ve škatulce „nové vozy“. Je to dáno nejen tím, že po našich silnicích se prohání méně exemplářů než třeba Ferrari 458 Italia, ale i z toho důvodu, že v Rusku se zkrátka některé věci táhnou na skutečně dlouhé lokte. Koneckonců stačí vzpomenout na model Niva, který poprvé zamířil do prodeje v roce 1977. Od té doby na žádnou výraznější modernizaci nedošlo a s druhou generací bychom se měli setkat až někdy v příští dekádě.
S rokem 2020 je ostatně spojen i facelift Lady Vesta, ta se jej však dočká daleko dříve než po čtyřiceti letech - její premiéra proběhla v roce 2015. Rusové se podle dostupných informací rozhodli pro asi desetiletý životní cyklus, což je v dnešní době něco výjimečného. Většina aut „ze západu“ počítá obvykle se sedmiletým pobytem v showroomech. Automobilka proto zvažuje opravdu radikální krok, v jehož důsledku by Vesta dokázala oslovit stále náročnější publikum i za nějakých sedm let.
Aktuálně jsou na světě oficiální ilustrace návrhu nové podoby kabiny. Jasně patrný je zde rozměrný tablet ve stylu Tesly, jenž byl zasazen do stávající palubní desky. Výsledná podoba dělá výrazně odlišný dojem ve srovnání s tím, co Vesta nabízí dnes. A i když někomu může přijít zasazení velkého displeje trochu násilná, ve společnosti dalších úprav se přijetí nové podoby zdá být jen otázkou zvyku.
Otázkou pak je i to, jakým způsobem se bude měnit venkovní design a technika. Momentálně je Vesta k dispozici s 1,6litrovým nebo 1,8litrovým motorem, jež výkony pokrývají škálu od 106 do 145 koní. Zákazníci mohou volit mezi manuální či automatickou převodovkou, ty však výkon přenáší jen na přední kola. Systém 4x4 dle nás nedorazí ani za ony dva roky, příchod nových agregátl ze skladů Renaultu vyhovující přísnějším emisním normám ale možný je.
Vše samozřejmě bude záviset na rozhodnutí značky, zda se vrátí na evropské trhy či nikoliv. S tímto krokem zatím takřka stoprocentně může počítat pouze inovovaná Niva, v případě modelů Vesta a X-Ray je situace zatím nejasná. Nicméně s ohledem na skutečnost, že příchod moderního agregátu by znamenal zásadní zvýšení ceny, které by nejspíše nebylo vykompenzováno prodeji, dá se předpokládat, že nakonec Vesta zůstane pouze v Rusku.
Takto má vypadat interiér faceliftované Lady Vesta pro rok 2020
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch