Lada s faceliftem nadělí svému bestselleru překvapivě moderní interiér, připomíná Tesly

Ve slovníku slov opačného významu vedle termínu „moderní” léta svítilo „Lada”. Rusové ale posouvají svá auta stále dál a nejprodávanějšímu modelu Vesta dopřejí i moderní interiér.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada s faceliftem nadělí svému bestselleru překvapivě moderní interiér, připomíná Tesly

17.12.2018 | Petr Prokopec

Lada s faceliftem nadělí svému bestselleru překvapivě moderní interiér, připomíná Tesly

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ve slovníku slov opačného významu vedle termínu „moderní” léta svítilo „Lada”. Rusové ale posouvají svá auta stále dál a nejprodávanějšímu modelu Vesta dopřejí i moderní interiér.

Ladu Vesta má většina z nás zařazenou ve škatulce „nové vozy“. Je to dáno nejen tím, že po našich silnicích se prohání méně exemplářů než třeba Ferrari 458 Italia, ale i z toho důvodu, že v Rusku se zkrátka některé věci táhnou na skutečně dlouhé lokte. Koneckonců stačí vzpomenout na model Niva, který poprvé zamířil do prodeje v roce 1977. Od té doby na žádnou výraznější modernizaci nedošlo a s druhou generací bychom se měli setkat až někdy v příští dekádě.

S rokem 2020 je ostatně spojen i facelift Lady Vesta, ta se jej však dočká daleko dříve než po čtyřiceti letech - její premiéra proběhla v roce 2015. Rusové se podle dostupných informací rozhodli pro asi desetiletý životní cyklus, což je v dnešní době něco výjimečného. Většina aut „ze západu“ počítá obvykle se sedmiletým pobytem v showroomech. Automobilka proto zvažuje opravdu radikální krok, v jehož důsledku by Vesta dokázala oslovit stále náročnější publikum i za nějakých sedm let.

Aktuálně jsou na světě oficiální ilustrace návrhu nové podoby kabiny. Jasně patrný je zde rozměrný tablet ve stylu Tesly, jenž byl zasazen do stávající palubní desky. Výsledná podoba dělá výrazně odlišný dojem ve srovnání s tím, co Vesta nabízí dnes. A i když někomu může přijít zasazení velkého displeje trochu násilná, ve společnosti dalších úprav se přijetí nové podoby zdá být jen otázkou zvyku.

Otázkou pak je i to, jakým způsobem se bude měnit venkovní design a technika. Momentálně je Vesta k dispozici s 1,6litrovým nebo 1,8litrovým motorem, jež výkony pokrývají škálu od 106 do 145 koní. Zákazníci mohou volit mezi manuální či automatickou převodovkou, ty však výkon přenáší jen na přední kola. Systém 4x4 dle nás nedorazí ani za ony dva roky, příchod nových agregátl ze skladů Renaultu vyhovující přísnějším emisním normám ale možný je.

Vše samozřejmě bude záviset na rozhodnutí značky, zda se vrátí na evropské trhy či nikoliv. S tímto krokem zatím takřka stoprocentně může počítat pouze inovovaná Niva, v případě modelů Vesta a X-Ray je situace zatím nejasná. Nicméně s ohledem na skutečnost, že příchod moderního agregátu by znamenal zásadní zvýšení ceny, které by nejspíše nebylo vykompenzováno prodeji, dá se předpokládat, že nakonec Vesta zůstane pouze v Rusku.


Lada s faceliftem nadělí svému bestselleru překvapivě moderní interiér, připomíná Tesly - 1 - Lada Vesta 2020 interier prvni foto 01Lada s faceliftem nadělí svému bestselleru překvapivě moderní interiér, připomíná Tesly - 2 - Lada Vesta 2020 interier prvni foto 02
Takto má vypadat interiér faceliftované Lady Vesta pro rok 2020

Lada s faceliftem nadělí svému bestselleru překvapivě moderní interiér, připomíná Tesly - 3 - Lada Vesta 2020 interier prvni foto 03
A takto kabina vypadá nyní

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše