Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada skončila s praxí, kterou dnes už žádná jiná automobilka neprovozovala
20.11.2019 | Petr Prokopec
Výroba auta je složitý proces, během nějž se může leccos nepovést. Dříve tak bývalo zvykem zakončit montáž každého vozu krátkou testovací jízdou, v posledních letech už to nikdo nedělá.
Nejsou zase tak dávno časy, kdy výrobní postup většiny automobilek zakončovala z dnešního úhlu pohledu zajímavá procedura. Ještě z prohlídek závodů BMW pamatujeme, jak čerstvě vyrobený vůz opustil montážní linku,a vydal se na krátkou projížďku po firemním okruhu s různými nástrahami. Cílem bylo pochopitelně prověřit kvality montáže a odhalit případné nedostatky.
Tuto praxi si ovšem automobilky mohly dovolit ve chvílích, kdy tlak na minimalizaci nákladů nedosahoval zdaleka dnešní výše. S rostoucí přesností výroby a menším počtem odhalených chyb testovací jízdy postupně zmizely zcela. Fyzickou prověrku začala nahrazovat jen zběžná vizuální kontrola, která zjevně stačí - i přes větší komplexitu je průměrný věk dnešních aut vyšší než kdy dříve.
Ruský AvtoVAZ byl jedním z mála výrobců, u kterých staré pořádky dále přetrvávaly. Ovšem i tato automobilka nyní začíná měnit své zvyky, a to znovu kvůli úspoře nákladů. Svá auta bude kontrolovat pouze v halách, nikoliv na okruhu. Nebude tak zbytečně plýtváno palivem, potřeba nebude ani důkladné mytí, neboť testovaná auta se do továrny vracela s bahnem a pískem na podvozku a kolech.
Stas Berezij z tiskového centra AvtoVAZu uvedl, že změny odstartovaly u ruské automobilky již před několika lety. Automobilka přestala užívat velký testovací okruh a jízdy začala pozvolna nahrazovat pouhým nastartováním motoru na konci montážní linky a krátkou prověrkou na pohyblivých válcích. I tato procedura ale zjevně byla nákladná, a proto se od fyzických testů upustí zcela.
Je samozřejmě otázkou, jakou kvalitu dostanou zákazníci v ruském případě, nicméně AvtoVAZ poukazuje na skutečnost, že dnes již auta po okruhu ihned po sjetí z montážní linky neprohání nikdo. Přesto kvalita narůstá, ač se to na první pohled nezdá. Rusové tak v dalším ohledu vstupují do 21. století, jakkoliv zrovna v tomto případě proti jejich staromilství asi nikdo - tedy kromě aktivistů - nic nenamítal.
Lada se rozhodla šetřit, proto testovací jízdy prověřující kvalitu nahradí statickou prověrkou na konci montážní linky
Zdroj: Lada Online
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999