Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada ukázala interiér svého nejkrásnějšího auta. I ten dokáže zaujmout
22.8.2018 | Petr Prokopec
Lady, o které byste si pomalu neopřeli ani kolo, jsou zjevně minulostí. Snad první opravdu hezké auto značky už jsme vám mohli ukázat zvnějšku, teď přidáváme i první pohled do jeho nitra.
Jednou z nejočekávanějších novinek současnosti, minimálně v Rusku, je bezesporu Lada Vesta Sport. Zájem ale budí i v zemích, kde Lada v rámci prodejnosti žádné velké úspěchy neslaví, neboť podle prvních fotek máme tu čest se zřejmě nejkrásnějším strojem, jaký kdy v Togliatti vznikl. Nyní AvtoVAZ přidal také obrazovou dokumentaci kabiny, která za exteriérem příliš nezaostává.
Tak jako zvenčí i v interiéru je důraz kladen na červenou barvu, jež má zdůraznit sportovnost. V tomto odstínu jsou vyvedeny nejen obroučky budíků na přístrojovém štítu, ale rovněž některé části čalounění sedadel. Konkrétně jde o cípy z Alcantary, které doplňuje černá umělá kůže. V jejím případě se navíc Lada rozhodla imitovat strukturu karbonu, na níž ostatně odkazují i dekorační lišty palubky či dveří.
Opomenout nesmíme ani na červené ozdobné švy, stejně jako na proužek na volantu označující středovou polohu. Dále tu máme sadu pedálů z nerez oceli, již zmiňovaná sedadla se pak chlubí mnohem lepším bočním vedení. Automobilka tvrdí, že jejich tvar byl vyvinut s ohledem na průjezdy zatáček vysokou rychlostí. O zadní lavici se ale již nemluví, kromě čalounění tedy nejspíše bude standardní.
Zmínit pak lze ještě přítomnost černého stropu nebo červeného podsvícení celé kabiny, více se toho v interiéru ve srovnání se standardní Vestou nezměnilo. Mechanické změny jsou razantnější. Vůz klesl o 16 mm blíže k zemi a zároveň se dočkal vpředu i vzadu rozšíření rozchodu kol. Jedna-osma pod kapotou pak produkuje 145 koní, s nimiž dáte stovku za 9,6 sekundy a sáhnete si na rychlost skoro 200 km/h.
S ohledem na moderní supersporty dosahující výkonu i několika tisíc koní tato data nejsou ničím světoborným. Na druhou stranu však nebudou spojena s enormní cenou, Vesta Sport by mohla startovat někde okolo 350 tisíc korun. Za dané peníze tedy nabízí opravdu hodně muziky, zvláště když kromě výše zmíněného došlo třeba i na instalaci 17palcových kol, za nimiž se skrývají silnější brzdy.
Více nám Lada řekne za pár dní na autosalonu v Moskvě, kde bude novinka debutovat. Kromě ní přitom na stánku značky najdeme také facelift modelu Granta, o němž též dnes ztratíme pár slov. I v tomto případě máme totiž k dispozici fotku kabiny. Ta sice vedle Lady Vesta Sport působí nepřesvědčivě a zastarale, oproti minulosti však jde o pořádný skok kupředu.
Abychom přitom nemluvili jen obecně, lze uvést, že nový je přístrojový štít či středová konzole. V jejím případě Rusové nahradili kruhové výdechy klimatizace obdélníkovými, boční však ponechali v původním stavu. Architektura palubky zůstala zachována, na rozdíl od příchodu nových sedadel nebo příjemněji tvarovaného madla ruční brzdy.
Také v tomto případě musíme na detaily ještě pár dní vyčkat, ačkoliv výroba inovované Lady Granta již odstartovala. Automobilka pod tento název nově začlení i všechny verze modelu Kalina, který v nabídce de facto končí. Zatím ovšem není jasné, zda Rusové jej zjednodušují portfolio či schovávají dané označení pro další novinku.
Lada Vesta Sport se konečně ukázala i zevnitř. Nadále působí lákavým dojmem...
...třebaže tak šik jako zvnějšku není
Též premiérový pohled na vnitřek inovované Lady Granta ukazuje, že novější model o pořádný kus vpředu
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva