Lada Vesta EV je ruský elektromobil, značce má pomoci prorazit na západě

Nový prototyp má k dispozici baterie o kapacitě 25 kWh a elektromotor o výkonu 82 koní. Stovku zvládne za 15,5 s, na jedno dobití prý ujede až 170 km.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lada Vesta EV je ruský elektromobil, značce má pomoci prorazit na západě

29.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lada Vesta EV je ruský elektromobil, značce má pomoci prorazit na západě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový prototyp má k dispozici baterie o kapacitě 25 kWh a elektromotor o výkonu 82 koní. Stovku zvládne za 15,5 s, na jedno dobití prý ujede až 170 km.

Lada se nachází v situaci, která je definována dvěma aspekty. Prvním jsou problémy ruského trhu, který se sice lehce vzpamatovává, ale prodeje jsou přesto špatné. Druhým je omezené portofolio. V posledních měsících tak můžeme pozorovat snahy o maximální vytěžení nosného modelu Vesta. Automobilka nejdříve připravila sportovní verzi, pak Vestu oblékla do outdoorového hávu. Nyní k nim přidává verzi s elektrickým pohonem. Prozatím jde sice pouze o prototyp, nicméně sériové výroby se stoprocentně dočkáme. Zatím sice není jasné kdy, nicméně značka uvádí, že pokud chce prorazit na zahraničních trzích, bez elektromobilů to prý nepůjde.

Pro Ladu samozřejmě Vesta EV není prvním pokusem na poli alternativního hnacího ústrojí. V roce 2012 vykoukl na světlo světa model ELLada, který vzešel z první generace Lady Kalina. Jeho baterie mu umožňovaly dojezd 150 kilometrů, přičemž k plnému dobití došlo po osmi hodinách ze standardní zásuvky, respektive po 30 minutách při rychlodobíjení. Zrychlení z klidu na stovku pak zabralo 13 sekund.

Při pohledu na tato čísla se může zdát, že Vesta EV je krokem zpátky, neboť v jejím případě jí elektromotor o výkonu 82 koní umožňuje dosáhnout 100 km/h po 15,5 sekundách. Nejvyšší rychlost je omezena na 140 km/h, dojezd zůstal na 150 kilometrech v kombinovaném provozu či na 170 km ve městě. Dobíjení baterií o kapacitě 25 kWh, které jsou uloženy v motorovém prostoru a pod zadními sedadly, přitom dokonce zabere devět hodin.

Mezi předchozím a novým elektromobilem je však jeden podstatný rozdíl. U modelu ELLada automobilka přiznávala, že vznikl víceméně jen do počtu, aby se Lada měla čím pochlubit. Rozhodně se však nepočítalo, že by došlo k uvedení na trh, neboť na většině Ruska nebylo kvůli velkým mrazům možné vůz používat a chyběla rovněž infrastruktura.

Vesta EV by ovšem již dorazila ve chvíli, kdy také Rusko nabídne dobíjecí stanice. Navíc, jak jsme zmínili výše, snahou značky je především export. Ten si s předchozím modelem příliš dovolit nemohla kvůli zastaralému designu a interiéru. Novinka ovšem působí mnohem líbivějším dojmem, tak by při správně nastavené ceně šanci na úspěch mít mohla. Vesta EV přitom není jediným alternativním počinem Lady, neboť ještě letos dorazí do prodeje verze uzpůsobená spalování zemního plynu. Její dojezd byl přitom vypočítán na 1 000 km.


Lada Vesta EV je ruský elektromobil, značce má pomoci prorazit na západě - 1 - Lada Vesta EV prvni sada 01Lada Vesta EV je ruský elektromobil, značce má pomoci prorazit na západě - 2 - Lada Vesta EV prvni sada 02Lada Vesta EV je ruský elektromobil, značce má pomoci prorazit na západě - 3 - Lada Vesta EV prvni sada 03Lada Vesta EV je ruský elektromobil, značce má pomoci prorazit na západě - 4 - Lada Vesta EV prvni sada 04Lada Vesta EV je ruský elektromobil, značce má pomoci prorazit na západě - 5 - Lada Vesta EV prvni sada 05Lada Vesta EV je ruský elektromobil, značce má pomoci prorazit na západě - 6 - Lada Vesta EV prvni sada 06Lada Vesta EV je ruský elektromobil, značce má pomoci prorazit na západě - 7 - Lada Vesta EV prvni sada 07Lada Vesta EV je ruský elektromobil, značce má pomoci prorazit na západě - 8 - Lada Vesta EV prvni sada 08Lada Vesta EV je ruský elektromobil, značce má pomoci prorazit na západě - 9 - Lada Vesta EV prvni sada 09
Lada Vesta EV je zatím prototypem, s její výrobou se však do budoucna počítá. Hlavně kvůli zahraničním trhům

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.