Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Vesta má kompletní ceník. Příplatky jsou nakonec tři, výbava bohatá
7.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vesta konečně dorazila do prodeje v Evropě. Zprvu to vypadalo, že má tak jednoduchý ceník, že v něm najdeme jen dva příplatky. Nakonec jsou ale tři.
Lada je nyní v jednoduché a přesto nezáviděníhodné situaci - nedaří se ji, potřebovala by bodovat i jinde než mimo skomírající ruský trh a přichází s řadou nových modelů, které ji mohou udělat a nebo oddělat. Po jakési „přechodové” Grantě je tu opravdu nový model jménem Vesta, který v Rusku boduje u „papalášů”, u prezidenta i v crash testech. Je na tamním trhu také velmi levný a nejen pro to všechno jsme byli zvědavi na chvíli, kdy dorazí do Evropy.
To se stalo, byť český ceník zatím k dispozici není. Ještě před koncem roku ale poznal světlo světa ten slovenský, který více než naznačoval, co u nás můžeme očekávat. Byl ale jednoduchý, standardní výbavu shrnoval velmi stručně a tu příplatkovou (pomineme-li automatickou převodovku, s níž vůz byl nabízen jako zvláštní verze) dělil jen na dva prvky - metalízu a povinnou výbavu.
Ruský styl, řekli jste si možná, ale tak to nebylo - už tehdy jsme věděli, že Vesta nabídne tolik výbavy, že bude stát za pořádný rozpis a toho jsme se dočkali teprve nyní. Ačkoli stejně jako v prvním případě pochází od dealera, který se tváří jako oficiální a jehož web je oháknut do stejné firemní grafiky (přesto je možná jeden „oficiálnější”, slovenští čtenáři možná budou vědět), ceny nasazuje o 500 Eur, tedy asi 13 500 Kč výše. Jestli se něco v mezičase změnilo (původní ceník ale zůstává, kde byl) nebo konkurenční boj dealerů Lady je povolen až do té míry, že si mohou vydávat vlastník ceníky s jiným ciframi, nevíme, ale to dnes nakonec není podstatné.
Důležité je, že víme, co přesně vůz nabízí pro Evropu za výbavu. Zopakujme nejprve, že k dispozici jsou verze Ice a Lux, které začínají v případě tohoto ceníku na 10 500 resp. 12 500 Eur, tedy cca 284 a a 338 tisících Kč. Za 1 tisíc Eur resp. 27 tisíc Kč navíc pak můžete mít automatizovanou pětistupňovou převodovku namísto stejným počtem stupňů disponujícího manuálu a pokaždé dostanete motor 1,6 16V o výkonu až 78 kW (106 koní) při 5 800 ot./min, který Vestu rozjede na 180 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 6,1 l benzinu 100 km pro manuál a 6,2 l pro automat.
To nové je, že vám můžeme předestřít kompletní seznam výbavových prvků. Do puntíku jej najdete v ceníku níže, my vypíchneme, že v základu dostanete vůz na ocelových 15" discích s airbagy, ABS, ESP, imobilizérem, alarmem, dálkovým centrálem, elektrickými okny vpředu, manuální klimatizací, vyhřívanými sedadly, parkovacími senzory palubním počítačem či autorádiem s USB. To je spousta výbavy a za zmíněnou cenu ji může být ještě více, v ceníku je hned několik dalších prvků na výběr s cenou 0 Eur.
Je to až bizarní. Můžete takto získat navíc třeba přední mlhovky, proč? Čeká se snad, že slovenskému zákazníkovi budou nabídnuty mlhovky zdarma a on řekne: „Nie, radšej knihu?" Možná. Takto každopádně lze mít v ceně i střešní nosič, boční ochranné lišty, tažné a rohožky. Připlatit si krom metalízy (290 Eur/7 800 Kč) a povinné výbavy (mlhovky zdarma, povinná výbava za 19 Eur/500 Kč?) lze také 35 Eur/950 Kč za vaničku do kufru.
To jsme pořád u základní výbavy. Když zvolíte příplatkovou Luxe, bude to vážně skoro luxusní auto, aspoň výbavou. Navíc dostanete mj. 15" kola z lehkých slitin, mlhovky bez příplatku 0 Eur (což se vyplatí), automatickou klimatizaci, všechna okna v elektrice, vyhřívané přední okno, parkovací kameru, tempomat, světelný a dešťový senzor či lepší audiosystém. Na auto za v přepočtu 338 tisíc Kč slušná paleta.
Pokud by vám neseděl motor, je třeba počkat si na výkonnější verzi Sport. Kdy a zda vůbec se ukáže mimo Rusko, zatím nevíme, úplný český ceník ale můžeme očekávat snad už v nejbližších dnech.
Kompletní ceník Lady Vesta pro SR
Fotografie Lady Vesta ve standardních provedeních
Fotografie Lady Vesta Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry