Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Lada pro papaláše nakonec nebude, i když je hotová. Důvod je docela logický
30.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už už se zdálo, že Rusové udělají krok směrem k náročnější klientele a pokusí se zalíbit i mocným z politických sfér. Nakonec se ale nic z toho nestane.
Prodloužená Lada Vesta byla poprvé nafocena již v roce 2015. O pár měsíců později došlo na její slavnostní odhalení, přičemž ruská automobilka se nikterak netajila snahou o zahájení sériové výroby. Ta přišla znovu na přetřes v posledních týdnech, neboť kvůli kauze dvojitého agenta Sergeje Skripala došlo na další kroky Západu zaměřené vůči Rusku. A to okamžitě začalo uvažovat o odvetných opatřeních.
Jedním z takových kroků by mohla být kompletní obměna vozového parku, který dnes z velké části tvoří auta zahraničních značek. U politiků a vysoce postavených úředníků je nejčastěji zastoupen Ford Mondeo, přičemž zejména tomuto modelu měla jít prodloužená Vesta zvaná Signature po krku. AvtoVAZ ale nyní domácí politiky zasmušil, neboť oznámil, že plány na sériovou výrobu nakonec ruší.
Důvodem jsou příliš vysoké náklady na výrobu verze pro papaláše a bohatší zákazníky, kteří by navzdory svým možnostem nakoupili u Lady. Dosud totiž vznikly jen čtyři exempláře, a to navíc ručně, kdy v podstatě došlo k rozpůlení standardních vozů. Následně byla doprostřed zasazena nová část, která délku protáhla o 25 centimetrů. Veškerý tento posun je spojen s prodloužením rozvoru, přičemž profitovat z něj měli pouze cestující vzadu.
Lada přitom prostor pro nohy pasažérů navýšila o 20 cm, což je dáno skutečností, že oproti standardnímu modelu Vesta byly u verze Signature posunuta zadní sedadla o 5 cm dopředu. Díky tomu dochází k zalomení střechy nad hlavami pasažérů později a místa pro hlavu o 1,5 cm, kromě toho šlo nastavovat i sklon opěradel. Rusové pak vše myslitelné ještě potáhli kůží a Alcantarou a přidali výbavu pro navýšení pocitů luxusu na maximální možnou mez
Po stránce mechanické je změn méně, došlo v podstatě jen na specifické naladění podvozku. Pod kapotou se ale nepohnul již ani šroubek, pročež by nadále bylo možné počítat jen se standardní jedna-šestkou či jedna-osmou a manuální a automatickou převodovkou. Výkon maximálně 122 koní by mířil pouze dopředu, dynamiku by ale mírně srazila vyšší hmotnost.
Modifikací je tedy relativně poskrovnu, což je ovšem dáno i tím, že Lada tuto variantu nemusela oficiálně homologovat, pouze dostala kvůli vývojovým účelům výjimku z pravidla pro ony čtyři kusy. Dá se tedy předpokládat, že v případě sériového provedení by muselo dojít ještě k dalším úpravám. Vše by přitom muselo být prováděno ručně.
Právě díky této jinak záslužné péči by ovšem Lada Vesta Signature stála ještě více než onen Ford Mondeo, tedy zástupce vyššího segmentu trhu, který je navíc k dispozici s výkonnějšími pohonnými jednotkami a ještě lepší výbavou. Projekt proto oficiálně zamířil k ledu a nezdá se, že by tato místa měl kdykoli v dohledné době opustit. Jeví se to jako logický krok, však kdo by si podobné auto pořídil tak draho? Ani lidem ze státního aparátu by cena nebyl příjemná, natož pak těm, kteří si vůz musí platit z vlastních peněz...
Prodloužená a Lada Vesta Signature dosud vznikla jen ve čtyřech kusech. A žádné nové již smontovány nebudou, z plánů na sériovou výrobu sešlo
Zdroj: Drom.ru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 3 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan