Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada začala prodávat novou vlajkovou loď. I v plné výbavě je kouzelně laciná
17.10.2018 | Petr Prokopec
Když v krátkém sledu po sobě řekne „vlajková loď” a „cena”, obvykle lze čekat pořádně tučnou cifru. U Lady ale panují trochu jiné pořádky a ani vrcholná novinka v maximální výbavě nestojí moc.
Rusové před několika málo dny odstartovali výrobu nové Lady X-Ray Cross. V tiskové zprávě jej označila za „vlajkovou loď” a trochu jsme se nad tím pousmáli. Podobná označení obvykle dostávají reprezentativnější model, u Lady na něj stačí specifické provedení modelu X-Ray, které se oproti již nabízenému provedení liší hlavně nárůstem světlé výšky ze 195 na 215 milimetrů. Dále pak dostalo do vínku přepracované řízení, lehce modifikovaný bodykit či lépe vybavený interiér. Pod kapotou naleznete pouze 1,8litrový motor, slabší jedna-šestka byla postavena mimo mísu. To samozřejmě dává logiku, u vlajkové lodi řady.
O cenách jsme minule mohli jen spekulovat, přičemž jsme tipovali posun až někam k 800 tisícům rublů (cca 271 500 Kč). Novinka Lady ovšem nakonec tuto hranici snadno překročí, i když nikoliv v případě základní úrovně výbavy Classic. S tou startuje na 729 900 RUB (247 700 Kč), přičemž zákazníci mohou očekávat třeba 17palcová litá kola, LEDky pro denní svícení, zatmavená okna nebo výškově a podélně stavitelný volant.
Na tomto stupni je k dispozici i příplatkový paket Optima, který cenu zdvihá na 766 900 rublů (260 300 Kč). V té chvíli lze počítat rovněž s klimatizací, chlazenou schránkou před spolujezdcem nebo audiosystémem se čtyři reproduktory. Střechu pak navíc ozdobí anténa ve tvaru žraločí ploutve. Po stránce mechanické se ale nic nemění, i nadále tu tedy máme 122 koní a pětistupňový manuál, automat dorazí až později.
Přesunout se můžeme na úroveň Comfort, jenž je k mání od 809 900 Kč (274 900 Kč). Zásadní změnou oproti základu je přítomnost voliče jízdních režimů Lada Ride Select, díky kterému lze vůz přizpůsobit sněžnému, písečnému či bahnitému povrchu. Nechybí ovšem ani sportovní mód, stejně jako možnost úplné deaktivace stabilizační kontroly. Po překročení tempa 54 km/h se však ESP automaticky opět „nahodí“.
Zákazníci kromě toho mohou počítat se vším, co bylo zmíněno u stupně Classic, stejně jako u příplatkového paketu Optima. Dále pak do standardu zamířily i zadní parkovací senzory, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče. Nechybí ani zásuvky na 12 voltů, z nichž jedna je určena cestujícím vzadu, druhou pak můžete nalézt v zavazadlovém prostoru.
Tím se dostáváme k vrcholu, tedy k úrovni Luxe. Ta začíná na sumě 859 900 RUB (291 850 Kč), jenž vám dokoupí dekory interiéru a čalounění (kombinující látku s umělou kůží) ve specifickém černém nebo oranžovém odstínu. Počítat je možné rovněž s vyhřívaným a kůží obšitým volantem, dešťovým a světelným senzorem nebo USB zástrčkou pro zadní lavici.
Stejně jako u základu je také u vrcholu nabízen příplatkový paket, tentokráte nazvaný Prestige. X-Ray Cross je s ním k dispozici od 888 900 rublů (301 700 Kč) a protože za příplatek můžete mít ještě metalízy v ceně až 18 tisíc rublů, finální účet se může vyšplhat až za hranici 900 000 RUB, což je více než Vesta SW Cross ve srovnatelné specifikaci. Inu, vlajková loď, a a to ještě na X-Ray čeká onen příplatkový automat, s nímž dnes Vesta umí být pořád o chloupek dražší.
Lze přitom již jen dodat, že úroveň Luxe Prestige zahrnuje také multimediální systém se sedmipalcovým displejem, navigací a zpětnou kamerou. Rusové se tedy s tímto vozem definitivně dostávají do 21. století, ostatně i proto nechybí ani LEDky zvenčí i uvnitř. Prodej přitom odstartuje ještě letos, příchod automatické verze zatím ruská automobilka nikterak neupřesnila.
Nová Lada X-Ray Cross má své ceny. Jako vlajková loď je logicky relativně nejdražší, zatím je ovšem k mání pouze s manuálem. Jakmile do nabídky dorazí i automat, máme tu nový firemní vrchol i absolutně
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva