Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador J: úchvatný speedster prozrazen
5.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Čekali jsme roadster, Aventador ale nakonec přišel nejen střechu, nýbrž i o čelní sklo. A dokonce bude k mání.
Vydáno 3.3. 9:00, doplněno 5.3. 21:00: Uniklé informace a snímky, které jsme získali již v sobotu, byly prakticky zcela přesné. Dnes tak krom pár detailů doplňujeme především kompletní sadu oficiálních fotek Aventadoru J. Jeho jméno má též odkazovat na legendární Jotu. Ale to už není tak podstatné, i námi nastíněné jméno Aventador J odpovídá realitě.
Nevíme, kdy Lamborghini plánovalo tuto novinku odhalit, dnes to ale určitě nebylo. Přesto se nám podařilo získat první snímky a informace o Aventadoru J, dosti šíleně vyhlížejícím, přesto produkčním speedsteru s homologací pro běžný provoz. Tak se pojďme podívat, co na nás v Ženevě vytáhne rozzuřený italský býk.
Italská automobilka již na konci ledna nepřímo avizovala, že do Švýcarska přiveze hned dvě novinky. Spekulovalo se o lecčems, nejčastěji pak o trojici Aventador Roadster, sériové verzi Sesto Elemento a novém SUV. My už s jistotou víme, co bude tou první - jedná se skutečně o otevřený Aventador, ale „obyčejný” roadster to rozhodně není.
Má totiž jít o nejextrémnější projev DNA Lamborghini v její historii. Samotný vůz stojí na stejném základu jako kupé, jeho karbonový monokok byl ale přizpůsoben tomu, aby vůz mohl přijít o pevnou střechu. A nejen o ni. Aventador totiž pozbyl i čelního skla a je tak spíše jakýmsi speedsterem, ve kterém posádku před okolo proudícím vzduchem chrání jen malý skleněný deflektor.
Úpravy se ale neomezily jen na vzhled, vůz dále přišel o veškerou komfortní výbavu - klimatizace, audiosystém nebo navigace, to všechno je pryč. „Jéčko” má totiž nabídnout extrémní řidičské zážitky a s tím souvisí i patřičné snížení hmotnosti. Jak moc si to zamířila směrem dolů, to zatím nevíme, o její minimalizaci se ale má postarat i zmíněné chybějící čelní sklo a střecha, upravené dveře či ještě širší použití uhlíkových vláken a dalších drahých materiálů.
Patřičně je pak upraven i vzhled, který přijal několik nových prvků na přídi, na boku i zádi. Auto je díky tomu o něco delší (celkem 4 900 mm, + 120 mm), zase ale o 26 milimetrů nižší - „nejvyšším bodem” je přitom vnitřní zpětné zrcátko a ochranné oblouky za sedadly. Nebýt jich, je to skoro pojízdná placka...
Pod kapotou by měl Aventador J převzít kompletní techniku sériového kupé včetně zavěšení a motoru 6,5 V12 o výkonu 700 koní. Je trochu s podivem, že by zachován měl zůstat i pohon všech kol, podle našich informací tomu tak ale bude.
Pokud se divíte, proč se tato novinka jmenuje Aventador J, máme vysvětlení: jde o odkaz na „dodatek J” pravidel FIA definujících potřebný počet sériových aut, který musí být vyroben, aby se závodní provedení dočkalo homologace (viz Wikipedia). Ve výsledku ale jde jen o podtržení sportovních ambicí tohoto vozu.
Největší překvapení pro vás ale máme na závěr. Tento vůz není jen studií či prototypem, má homologaci pro běžný provoz a budete si jej moci koupit. Horší zpráva je, že vyroben bude přesně jeden kus. Cena je zatím neznámá, pravděpodobně jí určí nějaká aukce, můžeme ale jistě očekávat multimilionovou cifru, samozřejmě v eurech.
Pokud říkáte, že jste předem ze hry, nezoufejte - představení Aventadoru J by mělo předznamenat příchod sériového roadsteru poněkud skromnějšího vzhledu i parametrů. Kdy přesně se objeví na trhu zatím nevíme, mělo by se tak ale stát ještě letos.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Aventador J živě v Ženevě
Toto je již kompletní sada oficiálních fotek extrémního Aventadoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před hodinou - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 2 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB