Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini ukázalo brutální budoucnost supersportů, z Terza Millenia čiší agrese
7.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak vypadají Lamborghini dnes, víme dobře. Koncept Terzo Millenio ale má ukazovat, jak budou vypadat za pár let. Nuda podle všeho nehrozí.
Je to možná neuvěřitelné, ale Lamborghini Aventador bylo světu představeno již v roce 2011. Není tedy nikterak překvapivé, že italská automobilka začíná stále častěji zmiňovat příchod nástupce. Stejně tak by nás nemělo udivit, že momentálně odhalila nový koncept zvaný Terzo Millenio. Toto kupé, jehož brutální vzhled si nezadá s Astonem Martin Valkyrie, ovšem neodkazuje přímo na nový Aventador. Místo toho má naznačit, jakým směrem se automobilka vydá ve vzdálenější budoucnosti.
Koncept vznikl ve spolupráci s Technologickým institutem v Massachusetts (MIT) a vyznačuje se pokročilým elektrickým ústrojím. Po přítomnosti jakékoliv spalovací jednotky tedy budete pátrat marně, což jen dokazuje, že Lamborghini s jeho přeměnou na sériový model hned tak nepočítá. V tomto ohledu totiž stačí jen vzpomenout na nedávná prohlášení značky, že zejména u vrcholného modelu zůstane u dvanáctiválců tak dlouho, jak jen to bude možné.
Terzo Millenio (v překladu Třetí tisíciletí) disponuje čtyřmi elektromotory, které jsou napájeny superkondenzátory a speciálními karbonovými nanotrubicemi, jenž byly uloženy mezi karoserii a panely interiéru. Vůz tedy nedisponuje klasickým těžkým paketem baterií, jenž by byly zasazeny do podlahy. Útlost a lehkost karbonového vlákna pak nestojí ani za zvyšováním těžiště, integrace mezi vnější a vnitřní panely pak zároveň zajistila odizolování.
Nízká hmotnost však nebyla jediným cílem, dále Lamborghini zmiňuje, že elektrické ústrojí a s ním spojené napájení stojí za okamžitou dodávkou vysokého výkonu na všechna čtyři kola. Zaručeno má být taktéž rychlé dobíjení, stejně jako daleko efektivnější regenerace kinetické energie. Kromě toho je pak dosaženo i daleko pomalejší degradace jednotlivých akumulátorových článků.
Automobilka bohužel nepřišla s žádnými konkrétními údaji, o výkonu či jízdní dynamice nebo dojezdu bychom tedy mohli pouze spekulovat. Proto raději toto pole opustíme a místo toho zmíníme, že ona speciální karbonová karoserie se dokáže i sama „léčit“. Vůz totiž monitoruje veškerou strukturu a pokud odhalí prasklinu či jiné poškození, začnou úřadovat „mikrokanálky naplněné léčivými chemikáliemi“.
Ani v tomto ohledu Lamborghini nezachází do bližších detailů, nicméně expertíza značky na poli uhlíkových vláken je opravdu rozsáhlá. Dá se tedy předpokládat, že proaktivní karbon bude skutečně možné v blízké či vzdálenější budoucnosti v automobilovém průmyslu užívat. Italové totiž dodávají, že z tohoto materiálu lze vyrobit i velmi namáhané komponenty, jenž jsou jinak z daleko těžší oceli.
Kdy ovšem lze očekávat jakoukoliv novinku, kterou Terzo Millenio představilo, v sériové výrobě? „To vám nedokážu říci... jsou zde některé prvky, které jsou produkci bližší než jiné,“ říká šéf vývoje značky Maurizio Reggiani. Nezbývá tedy nic jiného než čekat, přičemž sazkou na jistotu je v úvodu zmíněný nástupce Lamborghini Aventador, který by měl dorazit někdy okolo roku 2020.
Terzo Millenio je koncept Lamborghini pro třetí tisíciletí. Některé z nových technologií by ovšem mohl dostat již nástupce Aventadoru, který dorazí zhruba za tři roky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 6 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva