Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia nemusí být mrtvá, šéfové FCA chtějí návrat Delty. Marchionne je proti
3.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někteří manažeři FCA by ještě před zánikem značky přivedli na svět novou Deltu. Šéf koncernu ji však má za klacek hozený pod nohy Alfě Romeo.
Jak asi již všichni dobře víte, italská automobilka Lancia je dnes minulostí. Na některých trzích si sice ještě můžete koupit Ypsilon či Voyager, jde však již pouze o doprodej existujících aut. Montážní linky jsou již zastaveny, katalogy se netisknou a do mnohých opuštěných dealerství se stěhují noví nájemníci. To ovšem neznamená, že by samotná značka byla zcela zapomenuta. Část manažerů koncernu Fiat Chrysler Automobiles se dokonce snaží o návrat Lancie ze záhrobí.
Tento krok by ovšem nebyl spojen s kompletním vzkříšením celé značky, místo toho by se vrátila pouze Delta. To je více než logické, přeci jen jde o nejznámější model italské automobilky v celé její historii. Nyní ovšem nemáme na mysli druhou nebo třetí generaci, ale tu první, jejíž součástí byla legendární verze HF Integrale. Ta se sice přestala vyrábět v roce 1994, i přesto jí znají miliony lidí na celém světě.
Důvodem jsou hlavně počítačové hry, kdy kupříkladu v Gran Turismu 6 najdete silniční Lancii Deltu Integrale, závodní Integrale či variantu Delta S4. Před dvěma roky přitom tuto hru hrálo online na 100 tisíc lidí denně, dnes je toto číslo ještě větší. Je proto nad slunce jasné, že povědomí o nejslavnějším modelu italské automobilky je dodnes veliké a právě na těchto základech manažeři značky chtějí stavět.
Jejich touhy ovšem narážejí na nejvyššího šéfa koncernu FCA, který v případě návratu Lancie Delta kupodivu není naladěn ani na nostalgickou, ani na sentimentální notu. Daný model naopak bere za klacek, který by byl hozen pod nohy úspěšnému návratu Alfy Romeo na výsluní. Tato značka má totiž nyní zastávat roli italské sportovní ikony, Delta by ovšem potenciální zájemce mohla příliš rozptylovat.
Zdá se tedy, že i když návrat nejznámější Lancie má nemalou podporu, nejspíše se ho nedočkáme. O Deltě HF tedy budeme nadále informovat jen v souvislosti s historickými kousky, které jsou aktuálně na prodej za stále vyšší cenu.
Lancia nejspíše již zůstane minulostí, přestože mnozí manažeři FCA by velmi rádi vzkřísili Deltu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda