Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover Defender 2016: nová generace bude nejschopnějším Land Roverem
30.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chystají nástupce ikony, který dostane hliníkovou konstrukci, čtyřválcové i šestiválcové motory a zřejmě jen automatické převodovky.
Příští rok bude pro off-roadové fanoušky opravdu tragickým, na věčnost se totiž chystá ikonický Land Rover Defender. Tedy model, jehož kořeny se dají vysledovat až 65 let zpátky k prvnímu vozu, jaký britská značka vyrobila. Pokud to tedy s jízdou v terénu myslíte opravdu vážně, nezbude vám nic jiného, než sáhnout po Mercedesu třídy G. A nebo vyčkat na rok 2016, kdy by měla dorazit nová generace Land Roveru Defender.
Podle Phila Pophama, marketingového ředitele značky, by novinka měla nabídnout „nejširší míru schopností“ v celé historii automobilky. Důvodem by mělo být přesedlání na novou hliníkovou strukturu, ta však zůstane i nadále u původní koncepce. Dočkáme se tedy samostatného monokoku pro pasažéry, se kterým bude spojeno separátní šasí. To by mělo navýšit tuhost a vylepšit průchodnost terénem.
Jelikož zároveň dojde k nahrazení oceli lehčím materiálem, dá se očekávat také o poznání nižší hmotnost, což pro změnu napomůže ovladatelnosti. Zároveň s tím bude ponížena i spotřeba. V tomto směru pak konstrukci bude asistovat zejména nová rodina čtyřválcových agregátů Ingenium, mimo ně však dorazí také šestiválce. V obou případech přitom půjde o benzinové i dieselové verze.
Zajímavá bude volba převodovek, zdroje se totiž zmiňují pouze o osmi- a devítistupňovém automatu, jenž nový Defender dostane ve standardu. Manuál tedy dost možná nedorazí, což s onou puristickou jízdou v terénu až tolik nesouvisí. Land Rover ovšem trvá na tom, že vůz zvládne i ten nejhorší možný povrch, přičemž používat bude stejnou velikost kol a pneumatik jako Toyota Land Cruiser.
Potvrzena ovšem zatím nebyla rozteč mezi jednotlivými šrouby kol, která by rovněž měla souviset s japonskou konkurencí, a to zejména kvůli snadnější výměně pneumatik v zemích, kde pneuservisy nejsou na každém rohu. Britové tak zjevně myslí i na ponížení nákladů, ačkoliv v rámci interiéru se prý dočkáme také několika prvků, které vůz povýší na trochu luxusnější úroveň.
Velkou záhadou je design, ten by však již měl být kvůli relativně brzkému příchodu novinky na trh již odsouhlasen. S největší pravděpodobností se tak stalo v létě, přičemž příští rok v Ženevě, New Yorku nebo Frankfurtu bychom mohli spatřit koncept. Je ale dost možné, že Britové budou kvůli obavám z kopírování držet své tajemství pod pokličkou až do nejzazší možné chvíle.
Ač přitom poslední zmíněná věta je namířena hlavně proti čínskému trhu, prodeje v dané zemi si Land Rover nemůže vynachválit. Zatímco totiž v roce 2008 zde bylo prodáno šest tisíc exemplářů, loni se již registrace vyšplhaly na 100 000 kusů (v obou případech je do rovnice začleněn i Jaguar). Nový všehoschopný Defender by pak toto číslo mohl ještě navýšit.
Nová generace Land Roveru Defender má sice již hotový design, z kontroverzních konceptů DC100 ovšem pramenit nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva