Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover stvořil drsný off-road do nepohody, má 525koňovou V8
12.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prostě SVX si říká tohle drsné Disco a není to žádný bláznivý koncept. Stroj se dostane do sériové výroby, už na začátku roku 2018.
Na odhalení nové generace Land Roveru Discovery došlo již v březnu na autosalonu v Ženevě. Od té doby se britské SUV vesele prodává na mnoha světových trzích, přičemž zákazníci mohou volit mezi čtyřválcovými a šestiválcovými motory. K dispozici je pak také řada úrovní výbavy, v nabídce značky by tedy svůj ideál měl nalézt víceméně každý. Tedy až na milovníky osmiválců, které k autům této kategorie vždy patřily.
S řešením přichází divize Special Vehicle Operations, která ukázala nové provedení Discovery SVX. To je osazeno přeplňovaným benzinovým pětilitrovým osmiválec, který doprovází citelně změněný design. Máme tu agresivněji stylizovanou vsuvku středového nárazníku s většími vertikálními ventilačními otvory, se kterou dorazil specifický výplet masky chladiče nebo střešní světelná rampa.
Povšimnout si můžete také 20palcových litých kol s designem sněhové vločky, které doplňují off-roadové pneumatiky Goodyear Wrangler. Lehce modifikovány byly také boční prahy, nový je i zadní nárazník, z nějž vykukují mohutné koncovky výfuku. Kromě toho byl Land Rover Discovery SVX osazen také dvěma oky a navijákem.
Pozitivně lze vnímat, že Britové se navzdory volbě 20" kol zaměřili i na jízdu mimo zpevněný asfalt. Novinka dostala zvýšený podvozek, středový a zadní diferenciál, speciální tlumiče s delším pracovním rozsahem a systém Hydraulic Active Roll Control, jenž umožňuje vylepšit trakci v terénu či napomáhá udržet pod kontrolou náklony karoserie. Optimalizován pak byl i systém Terrain Response 2.
V rámci interiéru již lze mluvit jen o minoritních změnách, tou nejvýraznější je nahrazení běžného kruhového ovladače převodovky madlem, jež má zaručit „optimální kontrolu nad volbou rychlostních stupňů během off-roadových manévrů“. Mimo to dorazilo také specifické čalounění sedadel s perforovanými středy, povšimnout si můžeme i švů či doplňků v odstínu Rush Orange.
K pohonu Discovery SVX užívá pětilitrové jednotky V8, jež byla naladěna na 525 koní a 625 Nm točivého momentu. Nic bližšího ale bohužel již Land Rover neuvádí, o jízdní dynamice tak můžeme pouze spekulovat. A nejspíše nám ještě nějaký ten pátek nic jiného nezbude, do prodeje novinka zamíří až na počátku příštího roku.
Land Rover Discovery SVX se ukázal na prvních fotkách, pod kapotou počítá s osmiválcem naladěným na 525 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda