Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Legendární Hummer H1 se vrací na scénu. Má 1 360 Nm, luxusní kabinu a závratnou cenu
13.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chcete auto, které budí bruselské byrokraty ze spaní a elektromobily si dává k snídani? Originální Hummer lze mít znovu jako nový, s úctyhodnou technikou, výbavou i cenou.
Nová generace legendárního Humwee se do civilních sfér asi nepodívá. Na rozdíl od původní vojenské verze Hummeru, již jako vůbec první nearmádní zákazník zpopularizoval Arnold Schwarzenegger, je už více obrněným vozidlem než ultimativním offroadem. Jeho výrobce, AM General, navíc jistě rád upřednostní armádní zakázky, ve kterých je zákazník stále ještě absolutním pánem bez ohledu na to, co si o produktu myslí regulační orgány. Nezbývá tak, než se vrátit zpět k originálu, který se opět vrací na scénu.
Stojí za tím společnost Mil-Spec Automotive z Detroitu v Michiganu, která se již před časem nechala slyšet, že hodlá stvořit „dokonalý off-road“. Ten je nyní venku, přičemž by nás nemělo překvapit, že se jedná právě o Hummer H1. Nejde tedy sice o HMMWW, nýbrž o jeho civilní provedení, to ovšem na rozdíl od následujících dvou generací bylo armádnímu speciálu úplně nejblíže. A právě to si chlapíci z Mil-Specu vzali na paškál.
Launch Edition, jak se novinka jmenuje, pohání 6,6litrový turbodiesel V8 Duramax, jenž produkuje 507 koní a extrémních 1 360 Nm točivého momentu. Motor byl spárován se šestistupňovým automatem Allison a je usazen na kompletně rozmontovaném a následně seskládaném šasí. Firma MSA přitom dodává, že veškeré komponenty byly opískovány a ošetřeny speciálním nátěrem obsahujícím keramiku.
Auto má nadále nezávislé zavěšení všech čtyř kol, napevno uchycené diferenciály a portálové nápravy. Karoserii tvoří panely ze slitiny hliníku užívané v letectví. Nové jsou oba nárazníky, oba doplňují robustní rámy na obou koncích vozu. V terénu se bude hodit i střešní světelná rampa a litá kola v armádním stylu obutá do off-roadových pneumatik.
Dovnitř se nastěhovalo kožené čalounění, zakázková sedadla, audio systém JL, diodové podsvícení nebo zpětná kamera a porty na USB. Je tedy více než jasné, že ačkoliv toto provedení zvládne i ten nejnáročnější terén, posádka zůstane v naprostém komfortu. O to se ostatně starají i elektricky ovládaná okna či bezklíčový vstup. Překvapivá je ovšem úplná absence airbagů.
MSA chystá konverzi pro jakoukoliv karosářskou verzi, tedy nikoliv jen pro základní čtyřdveřovou variantu, ale také pro dvoudveřový pick-up s prodlouženou korbou. Pokud ovšem máte zájem, rozhodně sáhněte hodně hluboko do kapsy, neboť cena startuje na sumě 218 499 USD (cca 4 743 600 Kč). A co je podstatné, započítán v ní není samotný vůz, ten si musíte ještě přikoupit.
Hummer H1 se vrací ze záhrobí, s poměrně komfortní kabinou i vysokým točivým momentem. A také poměrně vysokou cenou za pouhou modernizaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch