Létající auto od šéfa Googlu není tak úplně auto, přesto je zajímavé

Říká si létající auto, my bychom pro něj hledali jiné označení. Tak či ona je to zajímavý stroj, za jehož vznikem stojí sám Larry Page.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Létající auto od šéfa Googlu není tak úplně auto, přesto je zajímavé

26.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Létající auto od šéfa Googlu není tak úplně auto, přesto je zajímavé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Říká si létající auto, my bychom pro něj hledali jiné označení. Tak či ona je to zajímavý stroj, za jehož vznikem stojí sám Larry Page.

Auto, které by umělo létat, chce řada lidí sestrojit už řadu let. Kříženci automobilu a letadla je zatím nejblíže slovenský AeroMobil, i když je spíše letadlem, které umí také jezdit po silnicích. Dokonce koupit už se dá nizozemský PAL-V, ten ale pro změnu více připomíná vrtulník. Slovy „flying car”, tedy „létající auto”, je označován i stroj na videu níže, jenže označení „auto” je asi to poslední, co by vás při pohledu na něj napadlo.

Předně proto, že nemá vůbec žádná kola. Dokonce jsme prověřovali etymologii anglického slova „car”, jestli může znamenat jakýkoliv samohybný stroj, ale od dob, co koně tahaly povozy, byla součástí definice kola. Díváme se spíš na malou „víceživelnou” helikoptéru či jak to nazvat. Stroj má jméno Kitty Hawk Flyer a za jeho vznikem stojí Larry Page, jeden ze spoluzakladatelů Googlu a dodnes hlavní osoba mateřské firmy Alphabet.

Flyer je něco jako velký dron, na kterém může létat člověk. Sedí se na něm podobně jako na motorce a také se ovládá něčím na způsob řidítek. Po vzletu nakloníte stroj dopředu a on letí dopředu, podobně jako vrtulník. O pohon se starají vrtule vespod „talíře” s ochrannou sítí, jejichž rychlost je na sobě nezávislá. Na vodě či na souši stroj přistává na pontonech jako hydroplán nebo obojživelný vrtulník. Na veřejné silnice nesmí, ale to vám už asi došlo.

O pohon se stará elektřina, ovšem neznáme kapacitu baterií, dobu letu ani dobu nabíjení. Z důvodu nutných úspor hmotnosti moc baterek na palubě nebude, doba letu tak asi bude v řádu desítek minut. V USA spadá Flyer do kategorie ultralehkých letounů, takže k jeho pilotování není třeba licence. Údajně se to naučíte „během minut”.

Cena zatím také není známa, ale nízká nebude. Společnost Kitty Hawk zatím nabízí tříleté členství v klubu majitelů za 100 dolarů (2 458 Kč), jehož součástí budou pozvánky na klubové akce, přístup k leteckému simulátoru, přednostní místa v pořadníku na stroj a sleva 2 tisíce dolarů (49 tisíc korun). To dává tušit, že tahle hračka k chatě u přehrady bude docela drahá, i tak to může být nejlevnější cesta k „létajícímu autu”. Alespoň formálně...


Létající auto od šéfa Googlu není tak úplně auto, přesto je zajímavé - 1 - kitty hawk flyer 01Létající auto od šéfa Googlu není tak úplně auto, přesto je zajímavé - 2 - kitty hawk flyer 02Létající auto od šéfa Googlu není tak úplně auto, přesto je zajímavé - 3 - kitty hawk flyer 03Létající auto od šéfa Googlu není tak úplně auto, přesto je zajímavé - 4 - kitty hawk flyer 04Létající auto od šéfa Googlu není tak úplně auto, přesto je zajímavé - 5 - kitty hawk flyer 05Létající auto od šéfa Googlu není tak úplně auto, přesto je zajímavé - 6 - kitty hawk flyer 06
Létající auto to vážně moc nepřipomíná, ale zajímavá hračka na přehradu možná ano

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše