Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte
10.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není to žádná tříkolka, dětské auto, čínská kopie nebo cokoli podobného, ale vůz jedné z menších značek Toyoty. Byl právě představen a umí zaujmout.
Uplynulo již pár let od chvíle, kdy se japonská automobilka Daihatsu stáhla z evropských trhů. Tuzemští motoristé tedy mohou zapomenout třeba na koupi druhé generace malého roadsteru Copen. Stejně tak je nám zapovězeno i nové Daihatsu Mira, které s délkou 3,4 metru a šířkou 1,48 metru patří mezi skutečná mini. To ale neznamená, že by se nemohlo blýsknout svými činy.
Nová generace modelu Mira, která se chlubí přídomkem e:S, dostala novou modulární platformu DNGA (Daihatsu New Global Architecture), tedy obdobu architektury TNGA od Toyoty, pod níž Daihatsu spadá. Také díky ní se Mira e:S pochlubit velmi nízkou hmotností je 650 kg (respektive 740 kg v případě verze 4x4).
Ve srovnání s předchozí generací jde o 80kilové snížení, které se výrazně podílí na snížení spotřeby. Ta činí 2,84 litru paliva na sto kilometrů a nemělo by to být číslo úplně vycucané z prstu, bylo vypočteno dle realističtějších japonských norem. Kromě nízké hmotnosti a titěrných rozměrů se totiž novinka pyšní také úsporným motorem. Tedy 0,66litrovým tříválcem, který dává 49 koní a 57 Nm točivého momentu.
O jízdní dynamice se značka nerozepisuje, působivá ale asi nebude, s ohledem na výkon a hmotnost, čekejte jen o něco více než u Škody Favorit. S ničím lepším ale nejspíše nikdo ani nepočítá, priority jsou u tohoto vozu jinde - tedy v oné spotřebě a také v nízké ceně. Základní verze osazená pohonem předních kol a automatem CVT, který je jedinou dostupnou převodovkou, totiž vychází na 842 200 yenů, tedy asi jen 182 000 Kč.
Za tuto sumu je možné počítat kromě výše zmíněného také s digitálním přístrojovým štítem či manuální klimatizací. Ta automatická je již součástí vyšších úrovní výbavy, přičemž vrchol zvaný G SA III, jenž počítá se systémem 4x4, je k mání za 1 339 200 JPY (288 900 Kč). Finální účet je ale možné navýšit ještě příplatkovými prvky.
Nejzásadnějším prvkem doplňkové výbavy je přitom paket Smart Assist III, který zahrnuje autonomní brzdy s detekcí chodců, monitoring jízdních pruhů a automatické přepínání světel. To vše vychází na 60 000 JPY (13 000 Kč), drahé tedy nebude Daihatsu Mira e:S ani v plné palbě. Škoda proto, že se k nám nedováží.
Nová generace Daihatsu Mira e:S chce jezdit za 2,84 litru na sto kilometrů, a to i bez hybridního ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před hodinou - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 5 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 03.28. 14:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 14:35 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch