Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte
10.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není to žádná tříkolka, dětské auto, čínská kopie nebo cokoli podobného, ale vůz jedné z menších značek Toyoty. Byl právě představen a umí zaujmout.
Uplynulo již pár let od chvíle, kdy se japonská automobilka Daihatsu stáhla z evropských trhů. Tuzemští motoristé tedy mohou zapomenout třeba na koupi druhé generace malého roadsteru Copen. Stejně tak je nám zapovězeno i nové Daihatsu Mira, které s délkou 3,4 metru a šířkou 1,48 metru patří mezi skutečná mini. To ale neznamená, že by se nemohlo blýsknout svými činy.
Nová generace modelu Mira, která se chlubí přídomkem e:S, dostala novou modulární platformu DNGA (Daihatsu New Global Architecture), tedy obdobu architektury TNGA od Toyoty, pod níž Daihatsu spadá. Také díky ní se Mira e:S pochlubit velmi nízkou hmotností je 650 kg (respektive 740 kg v případě verze 4x4).
Ve srovnání s předchozí generací jde o 80kilové snížení, které se výrazně podílí na snížení spotřeby. Ta činí 2,84 litru paliva na sto kilometrů a nemělo by to být číslo úplně vycucané z prstu, bylo vypočteno dle realističtějších japonských norem. Kromě nízké hmotnosti a titěrných rozměrů se totiž novinka pyšní také úsporným motorem. Tedy 0,66litrovým tříválcem, který dává 49 koní a 57 Nm točivého momentu.
O jízdní dynamice se značka nerozepisuje, působivá ale asi nebude, s ohledem na výkon a hmotnost, čekejte jen o něco více než u Škody Favorit. S ničím lepším ale nejspíše nikdo ani nepočítá, priority jsou u tohoto vozu jinde - tedy v oné spotřebě a také v nízké ceně. Základní verze osazená pohonem předních kol a automatem CVT, který je jedinou dostupnou převodovkou, totiž vychází na 842 200 yenů, tedy asi jen 182 000 Kč.
Za tuto sumu je možné počítat kromě výše zmíněného také s digitálním přístrojovým štítem či manuální klimatizací. Ta automatická je již součástí vyšších úrovní výbavy, přičemž vrchol zvaný G SA III, jenž počítá se systémem 4x4, je k mání za 1 339 200 JPY (288 900 Kč). Finální účet je ale možné navýšit ještě příplatkovými prvky.
Nejzásadnějším prvkem doplňkové výbavy je přitom paket Smart Assist III, který zahrnuje autonomní brzdy s detekcí chodců, monitoring jízdních pruhů a automatické přepínání světel. To vše vychází na 60 000 JPY (13 000 Kč), drahé tedy nebude Daihatsu Mira e:S ani v plné palbě. Škoda proto, že se k nám nedováží.
Nová generace Daihatsu Mira e:S chce jezdit za 2,84 litru na sto kilometrů, a to i bez hybridního ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis