Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné auto se spotřebu 2,8 l benzinu na 100 km existuje, u nás ho ale nekoupíte
10.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není to žádná tříkolka, dětské auto, čínská kopie nebo cokoli podobného, ale vůz jedné z menších značek Toyoty. Byl právě představen a umí zaujmout.
Uplynulo již pár let od chvíle, kdy se japonská automobilka Daihatsu stáhla z evropských trhů. Tuzemští motoristé tedy mohou zapomenout třeba na koupi druhé generace malého roadsteru Copen. Stejně tak je nám zapovězeno i nové Daihatsu Mira, které s délkou 3,4 metru a šířkou 1,48 metru patří mezi skutečná mini. To ale neznamená, že by se nemohlo blýsknout svými činy.
Nová generace modelu Mira, která se chlubí přídomkem e:S, dostala novou modulární platformu DNGA (Daihatsu New Global Architecture), tedy obdobu architektury TNGA od Toyoty, pod níž Daihatsu spadá. Také díky ní se Mira e:S pochlubit velmi nízkou hmotností je 650 kg (respektive 740 kg v případě verze 4x4).
Ve srovnání s předchozí generací jde o 80kilové snížení, které se výrazně podílí na snížení spotřeby. Ta činí 2,84 litru paliva na sto kilometrů a nemělo by to být číslo úplně vycucané z prstu, bylo vypočteno dle realističtějších japonských norem. Kromě nízké hmotnosti a titěrných rozměrů se totiž novinka pyšní také úsporným motorem. Tedy 0,66litrovým tříválcem, který dává 49 koní a 57 Nm točivého momentu.
O jízdní dynamice se značka nerozepisuje, působivá ale asi nebude, s ohledem na výkon a hmotnost, čekejte jen o něco více než u Škody Favorit. S ničím lepším ale nejspíše nikdo ani nepočítá, priority jsou u tohoto vozu jinde - tedy v oné spotřebě a také v nízké ceně. Základní verze osazená pohonem předních kol a automatem CVT, který je jedinou dostupnou převodovkou, totiž vychází na 842 200 yenů, tedy asi jen 182 000 Kč.
Za tuto sumu je možné počítat kromě výše zmíněného také s digitálním přístrojovým štítem či manuální klimatizací. Ta automatická je již součástí vyšších úrovní výbavy, přičemž vrchol zvaný G SA III, jenž počítá se systémem 4x4, je k mání za 1 339 200 JPY (288 900 Kč). Finální účet je ale možné navýšit ještě příplatkovými prvky.
Nejzásadnějším prvkem doplňkové výbavy je přitom paket Smart Assist III, který zahrnuje autonomní brzdy s detekcí chodců, monitoring jízdních pruhů a automatické přepínání světel. To vše vychází na 60 000 JPY (13 000 Kč), drahé tedy nebude Daihatsu Mira e:S ani v plné palbě. Škoda proto, že se k nám nedováží.
Nová generace Daihatsu Mira e:S chce jezdit za 2,84 litru na sto kilometrů, a to i bez hybridního ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před hodinou - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 2 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 5 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda