Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA

Hybridní hatchback loni v Evropě nedosáhl ani 10 000 registrací. Pohybuje se přitom v klíčovém segmentu, což redukuje celkové šance značky na úspěch.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA

25.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hybridní hatchback loni v Evropě nedosáhl ani 10 000 registrací. Pohybuje se přitom v klíčovém segmentu, což redukuje celkové šance značky na úspěch.

Lexusu se v loňském dařilo, značka totiž prodala 652 tisíc kusů nových vozů. Jde ovšem o úspěch globální, ke kterému více než polovinou (konkrétně 344 601 exempláři) pomohly Spojené státy. Na Starém kontinentu se již japonské automobilce tolik nedaří, neboť v rámci celého regionu našlo svého majitele jen zhruba 64 tisíc vozů (v samotné EU pak jen 39 255 ks).

Jedním z důvodů tohoto, řekněme selhání, je kompaktní hybridní hatchback CT 200h, od kterého si Lexus sliboval vysoké registrace. Ty ovšem za loňský rok v Evropské unii nedosáhly ani deseti tisíc exemplářů, což je druhé nejnižší číslo za celou krátkou historii tohoto modelu. Asi proto nepřekvapí, že Japonci zvažují jeho konec, který by mohl přijít již za nějaké dva roky.

Podle šéfa evropského zastoupení Alaina Uyttenhovena může místo hatchbacku zaujmout malý crossover, který by se inspiroval v loňském ženevském konceptu LF-SA. Důvod tohoto kroku je více než zřejmý, daný model by totiž s ohledem na soudobé zákaznické trendy měl mnohem větší předpoklady k prodejnímu úspěchu.

Uyttenhoven navíc dodal, že „plných 50 procent evropského trhu s luxusními vozy se nachází pod hranicí 40 000 Eur (cca 1,08 mil. Kč). V tomto segmentu přitom máme pouze CT 200h.“ Je tedy logické, proč Lexus s náhradou tohoto modelu nebude váhat - zvláště když celkové prodeje v této části trhu dosahují 750 000 kusů.

S příchodem produkčního LF-SA by se Lexus mohl stát další japonskou značkou, která bude sázet převážně na crossovery a SUV. Odcházející generace RX se totiž loni prodalo 150 tisíc kusů, zatímco letos by mohla být s nástupcem překonána hranice 200 tisíc vozů. Menší NX by pak letos mohlo přihodit 160 až 170 000 kusů.

Pokud bychom k tomu přičetli očekávané registrace LF-SA, pak by jen tři tyto modely tvořily prakticky polovinu celkové produkce značky. Uyttenhoven si je ovšem vědom toho, že právě v tomto ohledu bude muset do hry zasáhnout Evropa, kde Lexus musí prodávat více než 100 tisíc kusů ročně, aby byl patřičně vidět.

Automobilce by přitom výraznou měrou mohla napomoci legislativa, která zejména dieselovým vozům znesnadňuje vjezd do center velkoměst (dle Uyttenhovena jde již o 300 lokalit). Hybridní vozy Lexusu však tento problém nemají, což může pro značku představovat eso v rukávu. Jsme zvědavi, zda jej Japonci využijí či nikoliv.


Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 1 - lexus lf-sa zeneva oficialni 01Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 2 - lexus lf-sa zeneva oficialni 02Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 3 - lexus lf-sa zeneva oficialni 03Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 4 - lexus lf-sa zeneva oficialni 04Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 5 - lexus lf-sa zeneva oficialni 05Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 6 - lexus lf-sa zeneva oficialni 06Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 7 - lexus lf-sa zeneva oficialni 07Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 8 - lexus lf-sa zeneva oficialni 08Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 9 - lexus lf-sa zeneva oficialni 09Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 10 - lexus lf-sa zeneva oficialni 10Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 11 - lexus lf-sa zeneva oficialni 11Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 12 - lexus lf-sa zeneva oficialni 12Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 13 - lexus lf-sa zeneva oficialni 13Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 14 - lexus lf-sa zeneva oficialni 14Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 15 - lexus lf-sa zeneva oficialni 15Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 16 - lexus lf-sa zeneva oficialni 16Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 17 - lexus lf-sa zeneva oficialni 17Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 18 - lexus lf-sa zeneva oficialni 18Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 19 - lexus lf-sa zeneva oficialni 19Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 20 - lexus lf-sa zeneva oficialni 20Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 21 - lexus lf-sa zeneva oficialni 21Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 22 - lexus lf-sa zeneva oficialni 22Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 23 - lexus lf-sa zeneva oficialni 23Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 24 - lexus lf-sa zeneva oficialni 24Lexus CT 200h pro nezájem skončí bez nástupce, náhradou má být sériové LF-SA - 25 - lexus lf-sa zeneva oficialni 25
Koncepční Lexus LF-SA nejspíše bude přetvořen v produkční crossover, který nahradí vlažně přijatý hatchback CT 200h

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.