Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus ES 2012: šestá generace poprvé i jako hybrid ES 300h
4.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) V unifikovaném stylu se v New Yorku představila nová, šestá generace Lexusu ES, která opět stojí na platformě Toyoty Camry.
Luxusní odnož japonského koncernu Toyota si na sebe tak trochu upletla bič. Postupným sjednocením designu nových nebo modernizovaných typových řad charakterizovaných identickou maskou chladiče Lexus přichází o originalitu, kterou dosud jeho vozy oplývaly. Audi by mohlo vyprávět...
To je případ také poslední novinky - modelu ES - představené na newyorské výstavě a neoficiálně odhalené před více jak měsícem únikem fotek mimo firemní plán. Samozřejmě nevypadá úplně stejně jako loni v srpnu prezentovaná limuzína GS, ale bez přímého srovnání není těžké je zaměnit.
Za to ale nenesou odpovědnost pouze designéři, ale též plánovači Toyoty rozhodnuti nabízet velikostně téměř identická auta. Rozvor Lexusu GS činí 2 850 mm a je dlouhý 4 845 mm, vzdálenost náprav modelu ES je poněkud menší (2 819 mm, ale to je dáno i jinou koncepcí pouonu), nicméně délkou svého staršího sourozence zase překonává (4 895 mm).
Lexus ES každopádně v hierarchii značky patří na nižší stupínek, což potvrzují také menší a slabší motory. Vychází z modelu Camry, ačkoli Toyota má trochu kratší rozvor (2 776 mm). Automobilka beztak slibuje zvětšení prostoru pro kolena v podélném směru o 71 mm, pro nohy o 104 mm a více místa najdou cestující vzadu také pro svá chodidla pod předními sedadly. Samotná kabina a palubní deska byly navrženy tak, že i ony teď nápadně připomínají nový GS.
Pod kapotu auta se nastěhují dva zážehové motory. Vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru ve verzi ES 350 je vybavený časováním Dual VVT-i, propojený se šestistupňovou automatickou převodovkou a na rozdíl od Lexusu GS pohání přední kola. Druhá jednotka v ES 300h má o dva válce a litr objemu méně, pracuje v Atkinsonově cyklu a při akceleraci jí pomáhá elektromotor. Výkony automobilka neuvedla ani v jednom případě, ale zveřejnila spotřebu hybridu - podle amerických norem by to mělo být v průměru jen 5,9 litru na 100 km.
To je hodně troufalé číslo, ale on si hodně dovoluje také samotný Lexus. Viceprezident Mark Templin na tiskové konferenci oznámil, že „ES již není vstupem do segmentu luxusních aut“. Podle něj může být srovnávána s mnohem dražšími automobily, „třeba Mercedesem třídy E“, protože je „stejně dlouhá, široká, má prostornější interiér, a přestože oba nabízejí 3,5litrové šestiválce, ES je o tisíce dolarů levnější,“ nezapomněl si rýpnout Templin. „Pokud jednou dostanete šanci ES řídit, poznáte jak chutná ostrá a sebevědomá jízdní dynamika,“ dodal.
Mark Templin možná oplýval sebejistotou právem a možná ne, to ale ověříme těžko, když se luxusní verze Camry bude Evropě nadále vyhýbat. A je to možná škoda, protože řada evropských zákazníků Lexusu by výměnou za nižší cenu klasickou koncepci jinak srovnatelného géesa jistě vyměnila.
Camry a ES mají společný základ, přesto má Lexus o 43 mm delší rozvor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 9 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 55 minutami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 2 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 3 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 5 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova