Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus GS má skončit bez nástupce, japonskému BMW 5 se nedaří
18.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nízké prodeje a překryv nabídky s nyní i šestiválcovým Lexusem LS mají být důvodem, proč GS dostane padáka. A nemluví se o tom poprvé.
Současná generace Lexusu GS spatřila světlo světa již v roce 2011, logicky bychom tedy měli začít hovořit o jejím nástupci. Jeho příchod byl japonskou automobilkou původně skutečně naplánován na příští rok, nové informace ale naznačují docela jiný osud této řady. Luxusní divize Toyoty totiž měla veškerý vývoj zaříznout a konkurenci pro BMW řady 5 chce (alespoň částečně) nahradit novou generací modelu LS. Tedy spíše ekvivalentem mnichovské sedmičky.
Na jednu stranu to nezní zrovna logicky, nicméně v případě Lexusu LS sáhla značka po downsizingu a atmosférický osmiválec nahradila přeplňovaným šestiválcem. Tedy obdobnou jednotkou, s jakou počítá také GS (byť v jeho případě jde samozřejmě o starší a především atmosférický 3,5litrový motor). Tím mělo dle Japonců dojít k překrytí obou linií, z nichž jedna musela dostat padáka.
Zda ovšem GS skutečně takový osud potká či nikoliv, to je nyní sporné. Oficiálně Lexus nic nepotvrdil, minimálně do příštího roku ale s tímto sedanem počítat můžeme. Poté je již vše nejisté, přičemž je třeba dodat, že nejde o první spekulace spojené s koncem tohoto modelu. I stávající generace měla být zaříznuta, nakonec si ale její příchod vydupalo zejména severoamerické zastoupení.
Nyní ovšem GS s podporou ze Spojených států až tak moc počítat nemůže. Jeho prodeje totiž na stěžejním trhu nejsou enormní a ve srovnání s obdobným modelem ES zcela blednou. Je proto možné, že Lexus tento sedan uvede do vyšší ligy, aby tak částečně vykryl mezeru v nabídce - zbytek si pak vezme na starosti zmiňovaný model LS.
Mimo to se automobilka - stejně jako mnoho dalších výrobců - hodlá soustředit více na crossovery a SUV, o něž je globálně větší zájem než o sedany, jejichž registrace sice drasticky neklesají, ale zároveň ani nestoupají. Uvidíme tedy někdy v příštím či přespříštím roce, jak se situace vyvrbí. Momentálně to ale Lexusem GS moc dobře nevypadá.
Současná generace Lexusu GS je možná tou poslední. Registrace totiž nejsou velké, vůz se navíc má překrývat s novým modelem LS
Zdroj: Lexus Enthusiast
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 5 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 6 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 8 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 9 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva