Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LS 500h plně odhalen. Má znovu jen čtyři rychlosti, zato dokonalý interiér
8.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Stejné pohonné ústrojí jako u LC 500h nabídne „čtyřstupňové řadicí zařízení”. Cílem bylo vyhnout se negativům CVT.
Dva měsíce po detroitském odhalení nového Lexusu LS 500 tu máme další přírůstek pod kapotu této vlajkové lodi - hybridní pohonné ústrojí, skryté za označením 500h. Japonská automobilka přivezla eko-variantu nového LS na ženevský autosalon.
Vzhled zůstává téměř stejný, jedinou změnou je modré podbarvení log Lexusu na a voze. Zbytek je úplně stejný jako u již známého LS 500. Podstatnější tu je to, co se nachází pod povrchem - poslední generace systému Multi Stage Hybrid, která se skládá z 3,5l benzínové V6, která nemá přeplňování a sama o sobě nabídne 299 koní a 350 Nm, a elektromotoru.
Kombinovaný výkon hybridního systému je 359 koní, což stačí na zrychlení na 60 mph (97 km/h) za 5,4 vteřiny. LS 500h je tedy citelně slabší a pomalejší než LS 500, ale konvenční verze holt má dvě turbodmychadla. A třebaže neznáme přesné údaje o hmotnosti, konvenční vůz bude jistě o poznání lehčí než hybrid.
Lexus hybridní pohonné ústrojí spároval s něčím, co označil jako „čtyřstupňové řadicí zařízení”. Toto „zařízení” má zajistit lepší odezvu auta na řidičovy povely a dynamičtější zážitek z jízdy, ale zároveň zachovat charakteristickou hladkost a efektivitu, tak typickou pro ostatní hybridy Lexusu.
Přeložíme-li to do češtiny, máme před sebou normální čtyřstupňový automat jako v kupé LC 500h. Nevrátili jsme se do 90. let, Lexus nejpravděpodobněji použil levnější a odolnější převodovku, než by bylo CVT nebo moderní deseti- či jedenáctistupňové automaty. Podle tiskové zprávy elektronické řízení převodovky simuluje jízdu s desetikvaltem.
O tomhle systému jsme v psali už před pár týdny, kdy se představilo kupé LC 500h se stejnými vnitřnostmi. Ani tehdy, ani dnes však nemáme řádné potvrzení, proč jen čtyři rychlosti, proč ne třeba aspoň šest; řádky výše o ceně a odolnosti berte jako spekulaci, nic víc. Jistě víme jen to, že cílem vývojářů byl jednak lineární nárůst otáček motoru spolu s rostoucí rychlostí a jednak eliminace „gumového efektu”, který je typický pro některá CVT. Nejjednodušší způsob, jak těchto dvou cílů dosáhnout, je prostě nepoužít CVT.
Hybridní ústrojí nově používá lithium-ionové baterie. Ty jsou o 20 % menší oproti nikl-metal-hydridovým bateriím v dosluhujícím LS 600h, ale nabídnou vyšší kapacitu. Pochopitelně jsou také lehčí; snížení hmotnosti bylo jedním z cílů pro nový vůz. Pomáhá tomu i použití nové platformy GA-L, na které stojí i kupé LC 500h.
V interiéru člověka upoutá obrovský středový displej. Jeho úhlopříčka je 12,3" a je to hlavní nástroj pro práci s palubními systémy vozu. Interiér byl podle Lexusu inspirován konceptem Omotenashi, proslulou japonskou pohostinností. Je to vidět např. na sedačkách - ty přední jsou nastavitelné v 28 směrech, vyhřívané, chlazené a můžou vás masírovat. Ty zadní můžou dělat nejen všechno tohle, ale za příplatek je k mání masážní funkce Shiatsu a podložky nohou.
Samozřejmostí je armáda jízdních asistentů, kterou Lexus sdružuje pod označení Safety System+. Hlídání slepých úhlů ze všech stran, aktivní hlídač jízdních pruhů a autonomní brzdění i před nepozornými chodci jsou samozřejmostí. Novinkou tu však je údajně světově první systém intuitivní detekce chodců, provázaný s částečně autonomním řízením. Jak bude fungovat, můžeme zatím jen odhadovat, podle názvu ale bude mít snahu se chodci bezhlavě vstoupivšímu do dráhy vozu spíš vyhnout, než jen bezmyšlenkovitě brzdit.
Co zatím známo není, je dostupnost auta na trzích různých míst na světě a také ceník. Dá se ale očekávat, že nejpozději během léta bude LS 500h k mání v USA jako modelový rok 2018 a o pár měsíců později i v Evropě. Ostatně, díváme se na hotové auto, nikoliv na koncept, takže není na co čekat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Chcete-li moderní japonský hybrid v úrovni BMW řady 7, tohle je váš nový vůz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva