Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus NX oficiálně: odvážný design, tři motory, hodně luxusu
11.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě hybridní verze budete moci sáhnout také po benzinovém dvoulitru. Ve verzi NX 200t jej doplní turbo, systém 4x4 je pak volitelný.
První kompaktní crossover Lexusu má konečně po premiéře. Jak nám přitom potvrdil včerejší únik prvních fotek, oproti konceptu venkovní linie lehce zjemněly. Stále se ovšem jedná o vůz - zejména ve verzi F Sport - který již na první pohled vypadá neskutečně dramaticky. Přídi i nadále dominuje mohutná šestiúhelníková maska, na kterou navazují vypouklé blatníky a zapuštěné kliky dveří. Nechybí ani výrazný boční prolis, který stoupá směrem k zádi. Tu zdobí střešní spoiler a náznak difuzoru, komplet pak dotvářejí standardně dodávaná 17palcová kola (na fotkách ale najdete především příplatkové osmnáctky).
Zatímco v rámci designu můžeme posloužit bohatou fotogalerií, při anoncování technických dat byl Lexus opravdu střídmý. Momentálně totiž víme pouze tolik, že pod kapotou se objeví trojice pohonných jednotek. Ne všechny ovšem budou dostupné na všech trzích. Kupříkladu za oceánem by se nový Lexus měl prodávat jen ve verzích NX 300h a NX 200t, z nichž první ve svých útrobách skrývá hybridní pohonnou jednotku, zatímco ta druhá přichází vybavena novým přeplňovaným dvoulitrem.
O výkonu druhého agregátu se toho mnoho neví, v případě hybridu jde ovšem o tu samou kombinaci 2,5litrového benzinového čtyřválce a 143koňového elektromotoru, jaký najdeme i pod kapotou Lexusu IS 300h. Je samozřejmě možné, že u modelu NX dojde k drobným změnám ve výkonu, příliš s nimi ovšem nepočítáme. Stejně tak je otázkou, zda se na českém trhu objeví model vybavený atmosférickým benzinovým dvoulitrem - jakožto „globální pohonná jednotka” by ale mohl.
To je bohužel v případě motorového prostoru vše, na další data si zjevně musíme počkat až do premiéry na autosalonu v Pekingu. Dodat ovšem můžeme tolik, že NX stojí na základech Toyoty RAV4, a jako takový bude ve standardní specifikaci nabízen s pohonem předních kol. Za příplatek ovšem budete moci sáhnout po systému 4x4, stejně jako bude nabízena základní karoserie nebo v úvodu zmiňované provedení F Sport.
Přesunout se můžeme do interiéru, který co do dramatičnosti drží krok s exteriérem. Zvláště patrné je to na vystupující středové konzoli, na níž najdeme větší než malé množství tlačítek. Lexus totiž stále odolává dotykovému displeji a místo toho raději nabízí ovládání Remote Touch. Zda je to dobře, již necháme na vás, pro nás ale tato „počítačová myš“ problém nepředstavuje.
Abychom ovšem dokončili prohlídku, musíme zmínit pětici sedadel, do které spadá i zadní dělená lavice. Pořídit si ovšem můžete i head-up displej, adaptivní tempomat, monitoring jízdy ve správném pruhu či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Na ceny si ovšem budeme muset počkat déle než do Pekingu, neboť první prodeje se rozjedou až na podzim letošního roku.
Nový Lexus NX bude k mání se standarním bodykitem nebo ve verzi F Sport. S oběma můžete spárovat pohon předních nebo všech kol, dostupnost všech pohonných jednotek na českém trhu ovšem aktuálně není jasná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 58 minutami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis