Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus NX oficiálně: odvážný design, tři motory, hodně luxusu
11.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě hybridní verze budete moci sáhnout také po benzinovém dvoulitru. Ve verzi NX 200t jej doplní turbo, systém 4x4 je pak volitelný.
První kompaktní crossover Lexusu má konečně po premiéře. Jak nám přitom potvrdil včerejší únik prvních fotek, oproti konceptu venkovní linie lehce zjemněly. Stále se ovšem jedná o vůz - zejména ve verzi F Sport - který již na první pohled vypadá neskutečně dramaticky. Přídi i nadále dominuje mohutná šestiúhelníková maska, na kterou navazují vypouklé blatníky a zapuštěné kliky dveří. Nechybí ani výrazný boční prolis, který stoupá směrem k zádi. Tu zdobí střešní spoiler a náznak difuzoru, komplet pak dotvářejí standardně dodávaná 17palcová kola (na fotkách ale najdete především příplatkové osmnáctky).
Zatímco v rámci designu můžeme posloužit bohatou fotogalerií, při anoncování technických dat byl Lexus opravdu střídmý. Momentálně totiž víme pouze tolik, že pod kapotou se objeví trojice pohonných jednotek. Ne všechny ovšem budou dostupné na všech trzích. Kupříkladu za oceánem by se nový Lexus měl prodávat jen ve verzích NX 300h a NX 200t, z nichž první ve svých útrobách skrývá hybridní pohonnou jednotku, zatímco ta druhá přichází vybavena novým přeplňovaným dvoulitrem.
O výkonu druhého agregátu se toho mnoho neví, v případě hybridu jde ovšem o tu samou kombinaci 2,5litrového benzinového čtyřválce a 143koňového elektromotoru, jaký najdeme i pod kapotou Lexusu IS 300h. Je samozřejmě možné, že u modelu NX dojde k drobným změnám ve výkonu, příliš s nimi ovšem nepočítáme. Stejně tak je otázkou, zda se na českém trhu objeví model vybavený atmosférickým benzinovým dvoulitrem - jakožto „globální pohonná jednotka” by ale mohl.
To je bohužel v případě motorového prostoru vše, na další data si zjevně musíme počkat až do premiéry na autosalonu v Pekingu. Dodat ovšem můžeme tolik, že NX stojí na základech Toyoty RAV4, a jako takový bude ve standardní specifikaci nabízen s pohonem předních kol. Za příplatek ovšem budete moci sáhnout po systému 4x4, stejně jako bude nabízena základní karoserie nebo v úvodu zmiňované provedení F Sport.
Přesunout se můžeme do interiéru, který co do dramatičnosti drží krok s exteriérem. Zvláště patrné je to na vystupující středové konzoli, na níž najdeme větší než malé množství tlačítek. Lexus totiž stále odolává dotykovému displeji a místo toho raději nabízí ovládání Remote Touch. Zda je to dobře, již necháme na vás, pro nás ale tato „počítačová myš“ problém nepředstavuje.
Abychom ovšem dokončili prohlídku, musíme zmínit pětici sedadel, do které spadá i zadní dělená lavice. Pořídit si ovšem můžete i head-up displej, adaptivní tempomat, monitoring jízdy ve správném pruhu či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Na ceny si ovšem budeme muset počkat déle než do Pekingu, neboť první prodeje se rozjedou až na podzim letošního roku.
Nový Lexus NX bude k mání se standarním bodykitem nebo ve verzi F Sport. S oběma můžete spárovat pohon předních nebo všech kol, dostupnost všech pohonných jednotek na českém trhu ovšem aktuálně není jasná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva