Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Loeb dostal od Peugeotu další extrémní auto, tohle ale bude muset po šichtě vrátit
29.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zlověstně působí už na pohled a jeho technika nedává prostor k jinému vnímání. Peugeot 3008 DKR Maxi nechce méně než ovládnout Dakar.
Sébastien Loeb si na svůj stále větší vozový park rozhodně nemůže stěžovat. Před pár dny se stal majitelem Peugeotu 208 T16 Pikes Peak, dnes byl pro změnu odhalen jeden z jeho mnoha služebních vozů. S ním se slavný Alsasan ukáže již za měsíc na Silk Way Rally, s daleko větší pozorností než na Hedvábné stezce táhnoucí se napříč Ruskem a Čínou ovšem může vítěz devíti mistrovských titulů ve WRC počítat v lednu. Řeč je totiž o dakarském speciálu 3008 DKR Maxi.
Tato novinka je evoluční verzí závoďáku, se kterým Peugeot vyhrál Dakar letos, přičemž model 3008 DKR byl pro změnu evolucí loňského speciálu 2008 DKR. Také s ním Francouzi slavnou soutěž opanovali a to samé plánují i pro příště. I proto nové provedení Maxi má rozsáhle přepracovanou techniku.
Zásadním krokem se stalo rozšíření vozu o takřka dvacet centimetrů na 2,4 m. Dle Peugeotu se tak vůz zvládne daleko lépe vyrovnat s náročným terénem, za čímž stojí také pozměněná charakteristika pružin a tlumičů, které kolům umožňují zdvih 460 mm. Auto je 4 312 mm dlouhé a 1 799 mm vysoké. Pod kapotou mu opětovně pracuje nadvakrát přeplňovaný třílitrový turbodiesel V6.
Pohonná jednotka produkuje 340 koní a 800 Nm točivého momentu, což stačí na maximální rychlost 200 km/h. O akceleraci na stovku se Peugeot nezmiňuje, špatná ale rozhodně nebude. Francouzská značka se rozhodla jít odlišnou cestou než konkurence a již třetí rok po sobě vyráží do souboje s pohonem pouze zadních kol. Co ztrácí na trakci, to získávají nižší hmotností a obratností.
Jsme zvědavi, zda se značce podaří dosáhnout na „triple”, techniku na to ale rozhodně má. Stejně jako piloty. Loeba tak jako v předchozích letech doplní za volantem druhého vozu třináctinásobný dakarský šampión Stephane Peterhansel a za volant třetího se podsadí loňský vítěz Silk Way Rally Cyril Depres. V lednu se pak k této trojici přidá ještě další legenda, a sice Carlos Sainz.
„Myslím, že díky rozšíření je vůz mnohem stabilnější, je ale i odlišnější na řízení,“ dodává ke změnám Loeb. „Se širším rozchodem a většími koly nyní může projet víceméně kdekoliv. Možná není tak hbitý na rovnějších úsecích, to je spíše teritorium čtyřkolek. Výhodou našeho vozu je ale fakt, že se dokáže vypořádat vskutku s čímkoliv, zejména pak s dunami,“ dodává Loeb a nejlépe tím vysvětluje, proč též dnes probíraný luxusní pouštní sporťák pro bohaté šejky má též „jen” pohon zadních kol...
Tohle je nový služební vůz Sébastiena Loeba, Peugeot 3008 DKR Maxi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 45 minutami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 4 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva