Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Losí test nejnovějšího Suzuki skončil fiaskem, k převrácení mnoho nechybělo
18.2.2019 | Petr Prokopec
Losí test platí za jakýsi svatý grál zkoušek jízdních vlastností vozu, čekat úspěch v něm od každého auta by ale bylo naivní. SUV s žebřinovým rámem se hodí spíš do terénu, a tak Suzuki Jimny zázraky na asfaltu nepředvádí.
Losí test nejspíše již nikomu představovat nemusíme, ostatně v uplynulých měsících jsme se tímto vyhýbacím manévrem zabývali několikrát. A zatímco třeba Volkswagen Golf GTI ohromil přetáčivostí, která není zrovna vlastní předokolkám, BMW X2 zklamalo. Chovalo se přesně tak, jak měl reagovat i „lidový vůz“. Je však nutné dodat, že na mnichovský stroj nakonec lze ještě pohlížet kladně, pokud jej dáme do kontextu s výsledky nového Suzuki Jimny. Teprve jeho losí test je totiž tragédií.
Na převrácení ve stylu první generace Mercedesu třídy A sice nedojde, nicméně do stoického klidu má Jimny opravdu daleko. Náhlou změnu jízdního pruhu a návrat do toho původního lze v relativním bezpečí absolvovat maximálně při rychlosti 68 km/h. Jakmile řidič sešlápne plynový pedál o trochu více, může ho to přivést do problémů. Při náhlých manévrech se karoserie malého offroadu začne velmi naklánět. Vnitřní zadní kolo ztratí kontakt s vozovkou, vnější přední zase v podstatě mizí v podběhu.
Jimny se současně vydá za přídí ven ze zatáčky. Nedotáčivost zmíněná v souvislosti s BMW X2 tak dostává zcela nový rozměr, zvláště když je ještě kombinována s dlouhým převodem řízení. Testovací řidiči proto vypověděli, že po úvodní změně směru opravdu bojovali s tím, aby Suzuki zase vrátili na tu správnou stranu silnice. Nápomocné jim v tom navíc nebyly ani pneumatiky s nízkou přilnavostí.
Suma sumárum se tedy nová generace Suzuki Jimny na silnici nepředvedla zrovna v dobrém světle. Je ovšem třeba si uvědomit, že to není oblast, kde by japonský offroad měl excelovat. Jeho doménou je terén, kvůli čemuž ostatně zůstává u žebřinového rámu. Nechceme říci, že takové auto nemá fungovat na silnici nebo že jeho losí test je úplný nesmysl, lepší výsledek při jeho zaměření ale zkrátka nešlo očekávat.
S popsaným základem je spojen nový 1,5litrový motor, který nahradil předchozí 1,3litrovou jednotku. I Japonci se rozhodli, že downsizing nebudou tlačit všude. Nový agregát má navíc sice větší objem než předchůdce, nicméně po stránce rozměrové je menší a samotná hmotnost poklesla o 15 procent. Na všechna čtyři kola pak skrze pětistupňový manuál či čtyřstupňový automat posílá rovných 100 koní, což sice není zrovna enormní výkon, doplněn je však nízkou hmotností 1 110 kg. Očekávat by se tedy dala zajímavá dynamika, ta však, jak již bylo řečeno, nebyla prioritou. I proto maximálka narostla jen na 145 km/h, což je při pohledu na výsledek losího testu dostatečné číslo.
Losí test nového Suzuki Jimny nedopadl zrovna dokonale, na druhou stranu však silnice nejsou doménou tohoto SUV
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda