Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise 250 Special Edition je ještě lehčí než Cup, stovku dá za 4,3 s
26.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský roadster nově váží necelých 900 kilo. S touto hmotností páruje 246 koní, firemní okruh v Hethelu tak zvládne za pouhou 1 minutu a 34 sekund.
Pro Lotus je letošní rok opravdu přelomovým, britská automobilka by se totiž konečně po dvou dekádách měla dostat do zisku. Ještě výjimečnější tento počin bude s ohledem na fakt, že by jej mohlo být dosaženo u příležitosti 50. výročí přestěhování firmy do Hethelu, kde ji najdeme dodnes. Tuto událost se nyní značka rozhodla oslavit limitovanou sérií modelu Elise 250 Special Edition, která váží dokonce ještě méně kil než už tak lehká varianta Cup.
Ve srovnání s tímto provedením Elise 250 SE přišel o dvaatřicet kilogramů, načež na ručkách vah dosáhne pouhých 899 kg. Ve srovnání s originálem, který se vyráběl v letech 1996 až 2001 a vážil dokonce jen 725 kg, jde sice o relativního mastodonta, nicméně ve světle moderní doby jde o nemalý úspěch. Dosaženo jej přitom bylo instalací řady karbonových doplňků.
Z uhlíkových vláken je nejen čelní splitter nebo zadní křídlo, ale také sedadla obšitá tmavě modrou nebo tmavě šedou kůží. Pokud vám navíc tato specifika nebudou stačit, je možné sáhnout po karbonové střeše. Ta je k mání za příplatek, zatímco standardně absentující klimatizaci, tempomat či koberečky můžete dostat na palubu jen na požádání. Tím však hmotnost opět navyšujete.
Pohonné ústrojí, podvozek či brzdy jsou již identické s variantou Cup, což v případě motoru znamená přítomnost 1,8litrového přeplňovaného čtyřválce s kořeny u Toyoty, jenž počítá s 246 koňmi a 250 Nm točivého momentu dostupného v rozmezí 3 500 až 5 500 otáček. Zrychlení z klidu na stovku se přitom odehraje za 4,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 248 km/h.
Mnohem podstatnější je však čas 1 minuty a 34 sekundy, za který varianta 250 SE obkrouží firemní trať v Hethelu, což z ní dělá nejrychlejší silniční Elise všech dob. Za tím kromě výše zmíněného stojí i 16palcová přední a 17palcová zadní kovaná kola, šestistupňový manuál, elektronický diferenciál či volič jízdních režimů umožňující nastavení v módech Sport a Race.
Závěrem jen dodáme, že zákazníky mohou vybírat mezi čtyřmi barvami karoserie (modrá, červená, žlutá, bílá) a dvěma barvami kol (stříbrné, černé). Vyrobeno přitom bude pouze 50 exemplářů, přičemž na rozdíl od Ferrari nebo Bugatti uplatňuje Lotus strategii „kdo dřív přijde, ten dřív mele“. Cena pak startuje na 47 900 GBP (cca 1 503 500 Kč) či 64 000 Eur (1 730 000 Kč).
Lotus Elise 250 Special Edition vznikne pouze v 50 kusech. Vůči standardu se chlubí hlavně hmotností sníženou na pouhých 899 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před hodinou - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 3 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 4 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 6 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 19:06 - M.Z.
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova