Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise Race 250: nové kupé je nejrychlejší Elise všech dob
28.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská automobilka dala ostrému Elise 246 koní, necelých 900 kilogramů, agresivní karbonový bodykit a spartánský interiér.
Na budoucnost britské automobilky jsme se podívali včera, dnes si tak můžeme posvítit na její přítomnost. Ta je spojena s odhalením nového Lotusu Elise Race 250, který, jak ostatně napovídá název, není určen pro veřejné silnice. Místo toho míří na okruhy, přičemž v nabídce značky nahrazuje variantu Elise Cup 220 R. Ve srovnání s ní je přitom na okruhu v Hethelu o půl sekundy rychlejší.
S časem 1 minuta a 33,5 sekundy je Elise Race 250 dokonce nejrychlejší Lotusem Elise, jaký se kdy na firemní testovací trati objevil. Stejně jako jeho předchůdce pak novinka používá 1,8litrový čtyřválec, který dává k dobru 246 koní a 250 Nm točivého momentu dostupného v rozmezí 3 500 až 5 500 otáček. Tento výkon pak přenáší na zadní kola šestistupňový manuál.
Dechberoucí tempo je zároveň zapříčiněno odlehčenou konstrukcí, kdy hliníkové šasí váží pouhých 68 kilogramů. Pokud navíc zákazníci sáhnou po příplatkovém paketu Carbon Aero Pack, mohou počítat s celkovou hmotností nižší než 900 kg. Ve srovnání se silniční variantou je tak závodní Elise Race 250 lehčí o minimálně jednatřicet kilogramů.
Zmiňované doplňky, které zahrnují přední splitter, zadní difuzor, prodloužení podlahy a zadní křídlo, stojí za zvýšeným přítlakem. Ten činí 66 kilo v rychlosti 160 km/h a 155 kg při nejvyšší rychlosti 248 km/h. Zrychlení z klidu na stovku ovšem automobilka již nezmiňuje, o dalších komponentech ovšem rozhodně nemlčí.
Víme tedy, že okruhová varianta dostala do vínku stavitelné tlumiče Nitron a pružiny Eibach spojené s dvojitými lichoběžníky v každém rohu. Dále tu máme posílené brzdy (přední dvoupístky dodává AP Racing, zadní jednopístkové Brembo) či kovaná 16palcová přední a 17palcová zadní kola s pneumatikami Yokohama A048.
Dovnitř se nastěhovala závodní skořepina se šestibodovým závodním pásem či výjimatelný volant, paket pak uzavírá zadní polykarbonátové okno. Cena startuje na částce 53 500 GBP (cca 1 724 500 Kč), přičemž příchod vozu je načasován na 50leté výročí od chvíle, kdy zakladatel značky Colin Chapman přesunul její sídlo právě do Hethelu.
Nový Lotus Elise Race 250 je nejrychlejším závodním Elise všech dob, firemní okruh v Hethelu dá za 1 minutu a 33,5 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva