Lotus Elise S Club Racer Comfort: lehkou verzi stihl návrat kilogramů na palubu

Britové dosud nabízeli audio systém, odhlučnění či komfortněji laděný podvozek jen za příplatek. Nově jej však „eSko“ dostane již v základu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lotus Elise S Club Racer Comfort: lehkou verzi stihl návrat kilogramů na palubu

28.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lotus Elise S Club Racer Comfort: lehkou verzi stihl návrat kilogramů na palubu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britové dosud nabízeli audio systém, odhlučnění či komfortněji laděný podvozek jen za příplatek. Nově jej však „eSko“ dostane již v základu.

Není tomu dlouho, co britská automobilka Lotus rozšířila portfolio modelu Elise o verzi S Cup, která ke standardní specifikaci přihazuje agresivní bodykit. Řada se tak rozrostla na pět zástupců, z nichž tři - včetně oné novinky - pohání 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na 220 koní a 250 Nm. Zadní kola zbývající dvojky pak roztáčí 1,6litrový atmosférický agregát, který dává k dobru 136 koní a 160 Nm. To sice není extrémní výkon, stále však stačí na zrychlení z klidu na stovku za 6,5 sekundy. Výkonnější model pak danou metu pokoří již za 4,6 s.

Elise i Elise S jste doposud mohli objednat ve standardním provedení či jako verzi Club Racer, která oproti základu shodila 19,56 kilogramu. A to díky eliminaci zvukové izolace či odlehčení baterie. Mimo to dorazily tlumiče Bilstein, pružiny Eibach a systém dynamického nastavení podvozku DPM. Do dané diety je pak započítáno i odstranění airbagů, i když o to je třeba požádat. Lotus však daný krok provede bezplatně.

Pokud vám přitom toto snížení hmotnosti nestačí, můžete sáhnout ještě po sání od TRD a sportovním výfuku. V takovém případě máte dole dalších osm kilo, za danou úpravu je však třeba zaplatit. Jak se ovšem zdá, zákazníci Lotusu ani tak netouží po shazování kil, jakožto spíše po nabírání. Nově je totiž Elise S Club Racer k mání s paketem Comfort, který vrací do hry ono odhlučnění, audio systém či standardní podvozek.

Je tak vlastně otázkou, zda má poté Elise S Club Racer vůbec nárok na užívání onoho slovního spojení, neboť onen paket se nově stává standardní výbavou. Pro základní verzi Elise Club Racer je však daný paket nadále za příplatek, ze stavitelného stabilizátoru a okruhového podvozku tedy zákazníci budou moci těžit i nadále. Vystačit si ovšem budou muset jen s oněmi 136 koňmi a 857 kilogramy.


Lotus Elise S Club Racer Comfort: lehkou verzi stihl návrat kilogramů na palubu - 1 - Lotus Elise S Club Racer nova sada 01Lotus Elise S Club Racer Comfort: lehkou verzi stihl návrat kilogramů na palubu - 2 - Lotus Elise S Club Racer nova sada 02Lotus Elise S Club Racer Comfort: lehkou verzi stihl návrat kilogramů na palubu - 3 - Lotus Elise S Club Racer nova sada 03Lotus Elise S Club Racer Comfort: lehkou verzi stihl návrat kilogramů na palubu - 4 - Lotus Elise S Club Racer nova sada 04Lotus Elise S Club Racer Comfort: lehkou verzi stihl návrat kilogramů na palubu - 5 - Lotus Elise S Club Racer nova sada 05Lotus Elise S Club Racer Comfort: lehkou verzi stihl návrat kilogramů na palubu - 6 - Lotus Elise S Club Racer nova sada 06Lotus Elise S Club Racer Comfort: lehkou verzi stihl návrat kilogramů na palubu - 7 - Lotus Elise S Club Racer nova sada 07Lotus Elise S Club Racer Comfort: lehkou verzi stihl návrat kilogramů na palubu - 8 - Lotus Elise S Club Racer nova sada 08Lotus Elise S Club Racer Comfort: lehkou verzi stihl návrat kilogramů na palubu - 9 - Lotus Elise S Club Racer nova sada 09
Lotus Elise S Club Racer nově bude nabízet paket Comfort již ve standarní výbavě. Shozená kila tak paradoxně vrací na palubu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.