Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige S Automatic odhalil detaily, zrovna bleskově neřadí
30.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lotus a automatické řazení moc dohromady nejdou, pokud ale právě po této kombinaci toužíte, Britové vám ji nyní definitivně dopřejí i ve výkonném Exige.
Lotusu se daří sbírat ze dna a budoucnost vyhlíží s optimismem. Pro příznivce této značky jde jistě o dobrou zprávu, nelze ale nevidět, že se tak neděje bez postranních efektů. Automobilka teď dělá i takové věci, že odlehčeným verzím dopřává komfortní pakety nebo že jinak puristickým sporťáčkům přidává do nabídky automatické převodovky. Dokud pouze přidává, nic nenamítáme, ale raději varujeme - BMW nebo Porsche svého času také jen „přidávaly” a zkuste dnes v jejich dealerstvích zatoužit po věcech, které byly ještě před pár lety samozřejmým standardem...
Nebudeme ale malovat čerty po zdech a raději se podíváme na to, jak Britové rozšiřují svou nabídku. Podrobněji se dnes podíváme na zoubek už výše zmíněnému Lotusu Exige S Automatic, který, jak už jeho jméno napovídá, dostal pro rok 2015 do nabídky automatickou převodovku. Dřívější avízo bylo informačně pouze kusé a soustřeďovalo se hlavně na to, jak bude Exige S v kombinaci s automatickou převodovkou skvělý. Dnes vyndáme hlavu z písku a zjistíme, že zase tak skvělý zřejmě nebude.
Podržíme-li se nejprve strohých faktů, pak musíme říci, že Exige S je od nynějška k mání šestistupňovou automatickou převodovkou ve verzích kupé i roadster. Výrobce stále nezmiňuje, o jaký typ automatu se jedná, s ohledem na další informace ale předpokládáme nějakou robotizovanou skříň. „Suchá” hmotnost s touto výbavou totiž poskočila jen na 1 182 kg, tedy o 6 kg více než u manuálu, a to opravdu není mnoho. Vůz je pochopitelně nadále poháněn stejným motorem 3,5 V6 s výkonem až 258 kW (350 koní), s nímž a pohonem zadních kol zvládá akceleraci na stovku za 3,9 sekundy (-0,1 s oproti manuálu) a rozjede se až na 261 nebo 233 km/h podle toho, zda zvolíte kupé nebo roadster. Kombinovaná spotřeba paliva pak klesla na 9,6 l benzinu na 100 km.
To zní jako samá plus, automatická převodovka ale má změnit stupeň při řazení nahoru za 0,24 sekundy, tedy skoro čtvrtsekundu a to není nic extrémně rychlého. Rozhodně ne tak, jak byste očekávali u oholeného, prakticky jednoúčelového auta a nejde ani o hodnotu, která by uhranula schopného „ručního řadiče”. Automobilka ostatně už dříve přiznala, že vůz je na testovací trati prakticky stejně rychlý jako s manuálem, což nekoresponduje s lepší dynamikou, minimálním nárůstem hmotnosti i avizované rychlosti řazení. A to je třeba se ptát, zda byl potenciál manuální verze plně využit.
O rychlosti řazení dolů Lotus mlčí, hovoří ale o meziplynech, ty jsou ostatně u tak ostré zadokolky naprostou nutností. Dále dodává, že vůz je standardně vybaven možností zapnutí režimu Sport, který přiostří, co může, dokonce zintenzivní zvuk linoucí se z výfuků a pohraje si s nastavením systému Dynamic Performance Management. Rychlost řazení je ale 0,24 sekundy právě jen v něm dále se nezmění.
Nevíme, jestli vás tato nabídka bere u srdce, my bychom dali přednost levé noze a pravé ruce. Pakliže to vidíte jinak, můžete Lotus Exige S Automatic 2015 směle objednávat - za samočinné řazení připlatíte 1 667 liber, aktuálním kurzem asi 62 tisíc Kč.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Automatický Exige S nás prostě nebere, pokud ale pomůže přežít tomu manuálnímu, nelze proti němu nic namítat - je tu prostě možnost volby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva