Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige Sport 380: britská raketa je ještě silnější i lehčí, koketuje s 300 km/h
23.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové vrcholné provedení modelu Exige disponuje 380 koňmi, hmotnost však může klesnout až na 1 066 kg. A došlo i na ladění aerodynamiky.
Ještě před pár měsíci se zdálo, že britská automobilka Lotus skončí na dně bankrotové propasti. Příchod Jeana-Marca Galese se však ukázal být záchranou na poslední chvíli. Bývalý manažer PSA totiž pomocí série nepopulárních kroků, jež mimo jiné souvisely s redukcí pracovních sil, dokázal vrátit Lotus do černých čísel. Od srpna letošního roku tak značka disponuje pozitivním cash flow, díky čemuž si konečně může dovolit vývoj zcela nových modelů.
Jako první se v roce 2020 objeví zcela nový Elise, po němž má následovat spřízněný Exige. Značka oba modely posadí na nové lepené hliníkové šasí, s jehož pomocí hodlá udržet hmotnost pod jednou tunou. A to přesto, že dojde k menšímu navýšení venkovních rozměrů. Mimo to Lotus chce jít na americký trh, proto vozy dostanou více bezpečnostních prvků.
Po této dvojici se Britové chystají na novou generaci modelu Evora, která dorazí v roce 2022. Mimo to bychom se měli dočkat také prvního firemního SUV, které sice bude určeno - alespoň zpočátku - primárně pro asijské trhy, nicméně i tak má zdvojnásobit či dokonce ztrojnásobit registrace. Ty přitom oproti letošním 1 700 až 1 800 prodaným vozům mají narůst na 4 000 aut v roce 2021.
Ještě před touto expanzí pak Gales přislíbil stávající Evoru ve verzi Roadster, kromě toho dojde k dalšímu vylepšování modelů Elise a Exige. Druhý zmíněný se přitom aktuálně ukázal v provedení Sport 380, jež je nejlehčí a nejvýkonnější šestiválcovou variantou tohoto stroje, jaká kdy v Hethelu vznikla. Jejím základem se stal loni odhalený Exige Sport 350.
Vůči tomuto modelu dostala „třistaosmdesátka“ modifikovaný 3,5litrový šestiválec, který nově produkuje 380 koní v 6 700 otáčkách a 410 Nm točivého momentu při 5 000 ot./min. Díky tomuto posílení zvládne zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 286 km/h. Té přitom dosáhnete až na šestý převodový stupeň, nikoliv na pátý, jako u verze Sport 350.
Lotus udává, že Exige Sport 380 bude od příštího roku k mání také s automatem (s maximálkou sníženou na 274 km/h), ten se však na registracích bude podílet jen zlomkem. Obě převodovky budou mít olejové chlazení, které umožní maximální okruhové využití. V případě manuálu lze přitom dále očekávat hmotnost 1 076 kg, což je ve srovnání s dosud nejlehčí variantou pokles o 25 kilo.
Bylo toho dosaženo instalací nejlehčích kovaných kol na trhu, nahrazením zadního skleněného okna polykarbonátem, lithium-iontovou baterií, novým zadním křídlem a difuzorem či karbonovými sedadly. Auto je možno dovybavit příplatkovým titanovým výfukem a odnímatelným karbonovým střešním panelem, kterým lze nahradit standardní plátno. Obojí hmotnost dále sráží na 1 066 kg.
Veškeré tyto modifikace - zejména pak instalace nového křídla a difuzoru - v kombinaci s výraznějším čelním splitterem navýšily přítlak při maximálce na 140 kg. Oproti provedení Sport 350 jde o 60procentní zlepšení, aniž by narostl aerodynamický odpor. Jeho přesnou hodnotu sice značka nezmínila, průměrná spotřeba však činí 10,4 l/100 km (resp. 9,7 l/100 km u automatu).
Další změny zahrnují rozšíření předních pneumatik Michelin Pilot Sport Cup o 10 milimetrů, což navyšuje přilnavost. Dále tu pak máme účinnější brzdy AP Racing či doplňkový paket Track Pack zahrnující stavitelné tlumiče Nitron a stabilizátory Eibach. Mimo to Lotus snížil o jeden centimetr boční prahy, což usnadňuje nastupování (a taktéž se podílí na nižší hmotnosti).
V kabině je pak možné očekávat již ve standardu čalounění Alcantarou či multimédiální systém zahrnující rozhraní Bluetooth, které se u Lotusu objevuje poprvé. Ceny startují na částce 67 900 GBP (cca 2 156 500 Kč), přičemž první exempláře zamíří k zákazníkům na počátku příštího roku.
Nový Lotus Exige Sport 380 spojuje 380 koní s hmotností 1 066 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 9 minutami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před hodinou - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 4 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva