Luxusní pick-up nemusí být jen Mercedes X, tento můžete mít hned

Pick-up je zdánlivě ryze utilitární vůz, ke kterému luxus sedí asi jako frak k práci v kravíně. Jenže realita je jiná a stále více zákazníků touží právě po něm.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Luxusní pick-up nemusí být jen Mercedes X, tento můžete mít hned

27.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Luxusní pick-up nemusí být jen Mercedes X, tento můžete mít hned

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pick-up je zdánlivě ryze utilitární vůz, ke kterému luxus sedí asi jako frak k práci v kravíně. Jenže realita je jiná a stále více zákazníků touží právě po něm.

Prvním skutečně prémiovým pick-upem světa by měl být Mercedes třídy X. Tedy alespoň dle tvrzení samotného Mercedesu. Ten tvrdí, že dárcovskému Nissanu Navara nedodal pouze vlastní logo, přepracováno bylo vše, co lze vidět a na co si lze sáhnout. Ani pohon nezůstal stejný, z japonského originálu tak zůstala pouze platforma, vše ostatní dodali Němci.

Jisté ale je, že třída X nebude prvním luxusním pick-upem v běžném prodeji, nemluvě o tom, že „iksko” se stále ještě neprodává. Vozů s velkou cenovkou, za kterou dodají kombinaci luxusu a korby na zádi, se najde víc. Nejnověji se mezi ně řadí RAM, který bude od letošního podzimu nabízet modely 1500, 2500 a 3500 v omezené sérii Limited Tungsten Edition.

Tato edice se postaví na vrchol nabídky, přičemž zatím není omezena ani počtem kusů, ani délkou výroby. Od pracovních verzí ji odlišíte podle většího množství chromu, zatmaveného pozadí světlometů či sportovní kapoty, jež je ale vyhrazena pouze pro RAM 1500.

Všechny plastové nástavce má lakovány shodnou barvou jako plechy. Interiéru dominuje dvoubarevná kůže, které dělají společnost unikátní koberečky a pravé dřevěné dekory. Světovým prvenstvím je pak semišem potažený strop, který se běžně u pick-upů nevyskytuje stejně, jako výšivky na dveřních panelech.

Edice Tungsten pojmenovaná po jednom z nejtvrdších kovů světa, u nás mu říkáme Wolfram, dostala bohatou standardní výbavu, za kterou je u ostatních variant třeba připlácet. Nechybí v ní multimediální systém Uconnect s 8,4palcovým displejem a Apple CarPlay či Android Auto. Počítat ale lze i s vyhřívanými a klimatizovanými sedadly.

Ceny startují na sumě 55 120 USD (cca 1 295 000 Kč) za RAM 1500, což je oproti základu více než dvojnásobná suma. Nicméně automobilka si je úspěchem jista, neboť dle firemních statistik si dosud jednu z vrcholných úrovní výbavy (Laramie či Longhorn) kupovalo a kupuje na 40 procent všech zákazníků. Vůči těmto edicím je novinka dražší jen nepatrně o 53 tisíc korun.

V její podobě lze mít libovolnou variantu, není přitom důležité, zda se standardním nebo prodlouženým rozvorem, pohonem zadních či všech čtyř kol či různou velikostí kabiny. Zákazníky čeká ještě volba osmi unikátních barev karoserie. Možností je tak nepočítaně a vybere si každý.


Luxusní pick-up nemusí být jen Mercedes X, tento můžete mít hned - 1 - RAM Limited Tungsten Edition 2017 prvni foto 01Luxusní pick-up nemusí být jen Mercedes X, tento můžete mít hned - 2 - RAM Limited Tungsten Edition 2017 prvni foto 02Luxusní pick-up nemusí být jen Mercedes X, tento můžete mít hned - 3 - RAM Limited Tungsten Edition 2017 prvni foto 03Luxusní pick-up nemusí být jen Mercedes X, tento můžete mít hned - 4 - RAM Limited Tungsten Edition 2017 prvni foto 04Luxusní pick-up nemusí být jen Mercedes X, tento můžete mít hned - 5 - RAM Limited Tungsten Edition 2017 prvni foto 05Luxusní pick-up nemusí být jen Mercedes X, tento můžete mít hned - 6 - RAM Limited Tungsten Edition 2017 prvni foto 06Luxusní pick-up nemusí být jen Mercedes X, tento můžete mít hned - 7 - RAM Limited Tungsten Edition 2017 prvni foto 07Luxusní pick-up nemusí být jen Mercedes X, tento můžete mít hned - 8 - RAM Limited Tungsten Edition 2017 prvni foto 08Luxusní pick-up nemusí být jen Mercedes X, tento můžete mít hned - 9 - RAM Limited Tungsten Edition 2017 prvni foto 09
RAM Limited Tungsten Edition dostala do vínku nebývalou porci luxusu, kterou pojí s ložnou korbou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.