Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní pouštní sporťák pro bohaté šejky je hotový, duny pročísne 525 koňmi
29.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Doslova Písečný závoďák z Dubaje dostal výkonný V8, pětistupňovou sekvenci a kupodivu pohon zadních kol. Luxusní interiér se dal čekat.
Na sklonku roku 2015 se objevily první informace o zrodu nové značky Zarooq. Na tom by nebylo nic až tak světoborného, nové automobilky v posledních letech rostou více než houby po dešti. Nicméně v tomto případě se jednalo o výrobce z Dubaje, tedy ze země, kterou máme spojenou spíše s odbytem než výrobou. Navíc tato značka nepřišla s žádným supersportem či limuzínou, místo toho měl být její prvotinou pouštní sporťák zvaná SandRacer, tedy doslova Písečný závoďák.
Nyní se extrémní off-road dostává konečně do prodeje, a tak si můžeme prohlédnout jeho sériové provedení. Vypadá to, že všechny uvolněné snímky jsou počítačové vizualizace, což pochopitelně nevzbuzuje mnoho důvěry. Na druhou stranu, lidé financující zrod této firmy jsou tak bohatí a kapacity s ní spolupracující tak známé, že by tito lidé už kvůli své cti nedovolili, aby bylo nabízeno něco, co ve skutečnosti neexistuje.
Krom finálního vzhledu i můžeme také ozřejmit technickou stránku věci. Ta v případě motorového prostoru již nesouvisí s přeplňovaným šestiválcem, který dostal do vínku původní koncept. Místo toho zadní kola roztáčí 6,2litrový osmiválec LT1 z produkce GM, který dává 525 koní a 660 Nm točivého momentu.
Zrychlení z klidu na stovku oznámeno nebylo, stoprocentně ale bude nadmíru působivé - produkční SandRacer 500 GT totiž váží pouze 1 300 kg. Vůz totiž disponuje nejen trubkovým rámem, ale především karbonovou karoserií. Za její výrobou přitom stojí tuningová společnost Mansory, která se postará také o interiér. Ten je koncipován jako nadmíru luxusní, přičemž konkrétní specifikace vždy záleží na zákazníkovi - obrázek v tomto případě nevidíme ani jeden.
V rámci jízdní dynamiky tedy můžeme zmínit pouze nejvyšší rychlost 220 km/h, tím ale veškeré ohlášené parametry končí. Firma totiž jen dále uvedla, že SandRacer dostane do vínku 130litrovou nádrž. V poušti byste tedy neměli skončit bez paliva ani po několikahodinovém řádění, a to i přes osmiválec pod kapotou. Na konkrétní data o spotřebě ale bude třeba vyčkat, byť nikoho z potenciálních zákazníků asi příliš zajímat nebudou.
Tím se dostáváme ke konci tiskové zprávy, aktuálně již jen můžeme přihodit zmínku o 450milimetrovém zdvihu kol, které je součástí závodního zavěšení od firmy Intrax. Mimo to dorazily také ventilované brzdy svírané šestipístkovými kotouči nebo pětistupňová sekvence Weddle. Součástí standardní výbavy pak budou multimediální systém, pro jízdu v poušti jistě důležitá klimatizace či digitální přístrojový štít.
Zarooq pro počátek chystá limitovanou sérii 35 exemplářů, jenž dostanou individuálně číslovaná šasí a budou k mání od 450 000 USD (cca 10,57 mil. Kč). K prvním zákazníkům by tyto vozy měly dorazit ještě v závěru letošního roku, přičemž kromě arabských šejků prý automobilka dokázala oslovit i boháče z Evropy. Její předchozí prezentace na monackém Top Marquez tak zjevně byla úspěšná.
Zarooq SandRacer 500 GT je nadmíru extrémní pouštní buginou, která páruje 525 koní s luxusním interiérem. Do toho ale zatím nahlédnout nemůžeme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1