Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč

Nejen pohledný design, ale i bohatou standardní výbavu a motory, nad nimiž by obočí nepozdvihl ani Brusel nabízí nový Altroz od majitele Jaguaru a Land Roveru, firmy Tata Motors.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč

5.9.2020 | Petr Prokopec

Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč

/

Foto: Tata Motors

Nejen pohledný design, ale i bohatou standardní výbavu a motory, nad nimiž by obočí nepozdvihl ani Brusel nabízí nový Altroz od majitele Jaguaru a Land Roveru, firmy Tata Motors.

Indická automobilka Tata Motors nemá v poslední době zrovna na růžích ustláno. S problémy se letos potýká většina výrobců aut, Tatě ale nepomáhají už déle trvající potíže dceřiných značek Jaguar a Land Rover, které koronavirová omezení jen umocnila. A výskat si nemůže ani sama Tata, neboť za poslední fiskální rok vykázala propad prodejů o 35 % z 678 835 vozů na 442 052. Indové se situaci samozřejmě pokouší zvrátit a opírají se přitom hlavně o nový bestseller jménem Altroz. Hlavně ten nakopl její srpnové prodeje takovým způsobem, že meziročně vykázala na domácím trhu nárůst o 154 %.

Hlavní důvod? Excelentní poměr výkonu a ceny. Tento kompaktní hatchback Tata prodává zákazníkům za ceny od 544 tisících rupií, tedy asi 166 tisících korun. To rozhodně není mnoho na konkurenci pro Škodu Fabia, která již byla postavena s ohledem na nové emisní normy Bharat-VI (podobné limity jako v případě evropské Euro 6), které v Indii platí od letošního roku. Altroz navíc užívá novou platformu ALFA, jež umožňuje také integraci elektrického pohonu.

V příštím nebo přespříštím roce se tedy nový hatchback objeví i jako elektromobil, jenž zvládne 250 až 300 kilometrů na jeden zátah. Prozatím však bude mít indické publikum k dispozici 1,2litrový atmosférický benzinový motor se 77 koňmi a 86 Nm točivého momentu, právě tato varianta startuje na zmíněných 529 tisících rupií. Alternativou je 1,5litrový turbodiesel naladěný na 90 koní a 200 Nm, který je snad ještě zajímavější nabídnout, třebaže je dražší - úsporný a relativně výkonný čtyřválec začíná na 699 tisících rupií, což je pořád jen 213 tisíc korun. Obě pohonné jednotky přitom doplní pětistupňový manuál, později se v nabídce objeví i automat.

Jakkoliv výkony motorů nejsou ohromující, Tata je spojila s velmi nízkou hmotností pohybující se v závislosti na výbavě a motorizaci mezi 1 036 a 1 150 kilogramy. Očekávat lze tedy zejména nízkou spotřebu, jízdní dynamika se pak ještě o něco zlepší později, až nabídku rozšíří přeplňovaná jedna-dvojka se 102 koňmi.

Ještě než se podíváme dovnitř a na výbavu, je třeba dodat, že Altroz měří 3 990 milimetrů na délku, 1 755 mm na šířku a 1 523 mm na výšku. Je tak sice kratší, ovšem zároveň i širší a vyšší než Fabia. Vůči ní má ovšem především delší rozvor, jenž narostl na 2 501 mm. Vzadu lze tedy očekávat více místa než ve Škodě, v případě zavazadelníku je na tom Tata lépe pouze ve standardu (345 l versus 330 l), nikoliv po sklopení sedadel (665 l versus 1 150 l).

Tuto prohru má na kontě především dynamičtěji pojatý design, kromě toho měla automobilka při vývoji zcela jinou prioritu než zavazadelník, a sice špatný stav indických cest. Z toho důvodu Altroz počítá se světlou výškou 165 milimetrů, jenž ovlivňuje jak jeho výšku celkovou, tak i vnitřní využitelnost. Jinými slovy, cestující trpět nebudou, stejně jako problémy nečekají ani podvozek. Do cíle však převezete méně kufrů.

Standardně je pak možné očekávat především multimediální systém spárovaný se 7palcovou dotykovou centrální obrazovkou a doplněný funkcemi Android Auto či Apple CarPlay. Nechybí ani hlasové ovládání či ambientní podsvětlení, tak jako klimatizace či tempomat. Za dané peníze toho tedy Altroz nabízí opravdu hodně, navíc je opravdu líbivý. Vysokým prodejů překonávající všechny ostatní modely Taty se tedy nelze divit.


Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 1 - Tata Altroz 2020 prvni sada 01Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 2 - Tata Altroz 2020 prvni sada 02Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 3 - Tata Altroz 2020 prvni sada 04Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 4 - Tata Altroz 2020 prvni sada 05Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 5 - Tata Altroz 2020 prvni sada 06Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 6 - Tata Altroz 2020 prvni sada 07Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 7 - Tata Altroz 2020 prvni sada 08Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 8 - Tata Altroz 2020 prvni sada 09Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 9 - Tata Altroz 2020 prvni sada 10Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 10 - Tata Altroz 2020 prvni sada 11Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 11 - Tata Altroz 2020 prvni sada 13Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 12 - Tata Altroz 2020 prvni sada 17Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 13 - Tata Altroz 2020 prvni sada 18Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 14 - Tata Altroz 2020 prvni sada 19Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 15 - Tata Altroz 2020 prvni sada 26Majitel Jaguaru prodává pohledného konkurenta Škody Fabia jen za 166 tisíc Kč - 16 - Tata Altroz 2020 prvni sada 27
Nový hatchback Tata Altroz je v Indii velkým hitem. S ohledem na výbavu, motory, design a cenu není divu. Foto: Tata Motors

Zdroj: Tata Motors

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše