Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Majitel Land Roveru začal za poloviční cenu prodávat vlastní Discovery Sport
6.12.2018 | Petr Prokopec
Velmi podobně vypadá, používá velkou část jeho techniky a i když nejde o stejné auto, za téměř poloviční cenu nabízí pořádnou porci muziky. Seznamte se s Tatou Harrier, která má jednou zaútočit i na Evropu.
Na počátku tohoto milénia se Fordu začala hroutit jeho Premier Automotive Group. Tak byla nazývána jeho divize složená z luxusních značek, mezi které patřil Aston Martin, Jaguar, Land Rover či Volvo. Všechny postupně přešly k novým vlastníkům, pouze Jaguar a Land Rover zůstaly pod jednou střechou. Převzala je obří indický konglomerát Tata Group, pod jehož křídly se oběma značkám začalo dařit.
Paradoxem je, že i když do Tata Group patří největší indická automobilka Tata Motors, Indové dosud nijak zvlášť nevyužívali britské know-how, nedocházelo k žádnému zásadnímu sdílení techniky. To se ale mění, podobně jako v případě Volva a jeho nového vlastníka, čínské automobilky Geely. Britové totiž Indům poskytli základ pro jejich nové SUV jménem Harrier. To vychází z Land Roveru Discovery Sport a je tedy postaveno na stejné modulární platformě OMEGA (Optimal Modular Efficient Global Advanced). Došlo u ní k adaptaci na indické podmínky, což si lze přeložit jako zjednodušení a tedy i zlevnění.
Harrier měří 4 598 milimetrů na délku, 1 894 mm na šířku a 1 706 mm na výšku. V rámci rozvoru lze počítat s 2 741 mm, v případě světlé výšky pak s 205 mm. Kromě toho lze zmínit 50litrovou palivovou nádrž, která se stará o zásobování zatím jediné nabízené pohonné jednotky, dvoulitrového turbodieselu Multijet II s kořeny u Fiatu. Ten produkuje 140 koní a 350 Nm točivého momentu, jež dostala na starosti šestistupňová manuální převodovka.
Indové však do budoucna plánují rozšíření nabídky, dorazit by tak měl benzinový motor s přibližně 170 koňmi, stejně jako šestistupňový automat. To je ale hudba budoucnosti, držet se tedy budeme pouze naftové varianty. Ta kromě platformy od Land Roveru převzala i systém Terrain Response, zákazníci tedy budou moci volit mezi jízdními režimy Normal, Wet a Rough.
Zajímavé přitom je, že Indové nechali ladem pohon všech kol, místo toho tak veškerý výkon míří pouze dopředu. Stojí za tím ono zjednodušení platformy, jež se ostatně dotklo také zavěšení. Kromě toho je třeba počítat s kotoučovými brzdami jen u předních kol (standardně jsou k mání šestnáctky, za příplatek pak sedmnáctky), vzadu brzdí bubny.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde má své místo multimediální systém nabízející konektivitu s Apple CarPlay a Android Auto. Spárován je s hudební aparaturou JBL, stejně jako s 8,8palcovým displejem, jemuž pak společnost dělá ještě sedmipalcový zasazený do přístrojového štítu. Poněkud zarážející pak je, že Tata Motors nebude nabízet střešní okno, jakkoliv je lidé v tomto segmentu často vyhledávají - v Indii asi nejde o zase tak oblíbený prvek.
Zmínit můžeme ještě sportovní sedadla nastavitelná elektricky v osmi směrech či na Indii opravdu bohatou bezpečnostní výbavu, do které se nastěhovalo šest airbagů, ABS, automatický sjezd svahů či úchyty Isofix. Tyto prvky by přitom mohly naznačovat útok na Evropu, s čímž Tata Motors ostatně i počítá. Zda ovšem plány skutečně doznají reality a pokud ano, kdy se tak stane, však momentálně nebylo upřesněno.
Dodat tak už jen můžeme, že Harrier disponuje 425litrovým zavazadelníkem, jehož objem lze po sklopení zadních sedadel navýšit na 810 l. Mimo to je novinka Taty vcelku pohledná, což není překvapivé - i její design z velké části vychází z britské předlohy. Nikoliv však již cena, která začíná na 1 600 000 INR. To je asi 522 900 Kč, což je v Indii nadprůměr, u nás je to ale na poměr SUV této třídy láce. Land Rover Discovery tu začíná bezmála na dvojnásobné cifře a jeho indický bratr se tu jednoho dne může prodávat. Takový je alespoň záměr Taty a vzhledem ke spřízněnosti vozu s „originálem” nelze vyloučit, že bude naplněn.
Tata Harrier je nové SUV pro Indii, které vychází z Land Roveru Discovery Sport. Pod kapotou však užívá dvoulitrový diesel od Fiatu
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva