Majitelé dvou typů aut dostanou kvůli vadě od výrobce úplně nové vozy zdarma

Každá automobilka se k zodpovědnosti staví trochu jinak a je třeba smeknout před Hondou, že nemá problém přiznat se k problému s výrobou některých aut, i když ji to bude sát výměnu již prodaných vozů za úplně nové.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Majitelé dvou typů aut dostanou kvůli vadě od výrobce úplně nové vozy zdarma

12.11.2019 | Petr Prokopec

Každá automobilka se k zodpovědnosti staví trochu jinak a je třeba smeknout před Hondou, že nemá problém přiznat se k problému s výrobou některých aut, i když ji to bude sát výměnu již prodaných vozů za úplně nové.

Přístup automobilek k odpovědnosti za jejich produkty se různí. Zatímco některé se problémy snaží zametat pod koberec, aby si jich pokud možno nikdo nevšiml a neutrpělo hospodaření nebo image značky, jiné se naopak k problémům hlásí a nabízí velkorysá řešení.

Mezi ty druhé evidentně patří Honda, která zjistila, že u dvou modelů došlo na chybu při svařování. Jelikož auta již byla předána zákazníkům a chyba je neopravitelná, japonská automobilka se nyní rozhodla vozy majitelům aktivně vyměnit za nové.

Honda aktuálně zjistila, že nedošlo ke svaření příčníků předního pomocného rámu a zbytku skeletu, a to na levé i pravé straně dvou důležitých modelů zejména pro americký trh. Podle značky se závada týká pouze deseti aut, a sice SUV Passport modelového roku 2019 (1 kus) a SUV Pilot modelových let 2019 (4 kusy) a 2020 (5 kusů). Přesto rozjela veřejnou svolávací akci.

Majitele těchto aut budou povoláni do servisů, kde dojde na inspekci. A pokud se potvrdí, že svary skutečně chybí, pak rovnou dojde k nahrazení celého vozu za nový. To je opravdu působivý přístup, jakkoliv Hondě musíme vytknout jistou pomalost - ač o problému již nyní ví a uvádí, že závada navyšuje riziko úrazu cestujících, majitele inkriminovaných aut začne obesílat až 13. prosince. Tedy až za měsíc.

Na druhou stranu, automobilka alespoň zřídila telefonickou linku, na kterou se mohou majitelé modelů Passport a Pilot obrátit, stejně jako mohou komunikovat s agenturou NHTSA. Protože se přitom jedná o SUV prodávané mimo Evropu, Čechů se tento problém nedotýká. Jakkoliv je možná třeba zpozornět, neboť je to již podruhé v krátké době, co má Honda problémy se svařováním - v září značka povolala zpět do servisů 134 kusů SUV CR-V kvůli špatným svárům palivové nádrže, tehdy ale nebylo nutné měnit celá auta za nová.

Ať je ale již Honda relativně pomalá v rámci samotné svolávací akce, před jejím přístupem nelze než smeknout. Dá se předpokládat, že stejně jako v případě Subaru budou veškeré dotčené vozy sešrotovány.


Majitelé dvou typů aut dostanou kvůli vadě od výrobce úplně nové vozy zdarma - 1 - Honda Passport a Pilot 2019 svolavaci akce 01Majitelé dvou typů aut dostanou kvůli vadě od výrobce úplně nové vozy zdarma - 2 - Honda Passport a Pilot 2019 svolavaci akce 02Majitelé dvou typů aut dostanou kvůli vadě od výrobce úplně nové vozy zdarma - 3 - Honda Passport a Pilot 2019 svolavaci akce 03Majitelé dvou typů aut dostanou kvůli vadě od výrobce úplně nové vozy zdarma - 4 - Honda Passport a Pilot 2019 svolavaci akce 04Majitelé dvou typů aut dostanou kvůli vadě od výrobce úplně nové vozy zdarma - 5 - Honda Passport a Pilot 2019 svolavaci akce 05Majitelé dvou typů aut dostanou kvůli vadě od výrobce úplně nové vozy zdarma - 6 - Honda Passport a Pilot 2019 svolavaci akce 06
Honda povolává do servisů deset kusů modelů Pilot a Passport kvůli problémům se svařováním. Dotyčné vozy od majitelů vykoupí či je vymění za nové

Zdroje: Honda, NHTSA

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama