Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Makar 6x6: ruský sněhoblátochod se nezastaví před ničím
18.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Šestikolky Makar údajně existují jen čtyři, jsou to zakázkové stroje s karoserií z titanu a hliníku. V terénu jsou k nezastavení.
Ruská příroda staví před lidi ohromné výzvy - tak si lidi staví na jejich zdolávání speciální vozidla. Často jsou úspěšná a vyrábějí se alespoň malosériově, jako v případě osmikolky Avtoros Šaman či vozu Trekol 39294, který umí i jet po vodě a když přejede člověka, neublíží mu.
Jednou ze zakázkových staveb je stroj s názvem Makar 6x6. Na světě - tedy pravděpodobně v Rusku - údajně existují jen čtyři a majitel nejméně jednoho, Alexej Makarov, svůj stroj vůbec nešetří. Jedno z videí pod článkem přibližuje dvacetidenní polární expedici, kterou před několika lety podnikl v severní části Uralu.
Stroj není principem nepodobný zmíněnému Trekolu, ostatně i kola včetně nízkotlakých pneumatik jsou totožná. Makar je také šestikolka, jejíž přední náprava zatáčí a všechny čtyři jsou hnané, a cílem je projet jakýmkoliv terénem. Výhodou budiž, že se třeba do sněhu kola tohoto stroje téměř neboří. Zda ale zvládne plout po vodě, nevíme. Makarov jej označuje za „sněhoblátochod”.
Podle dostupných údajů je lehčí než Trekol, váží 2 540 kilogramů a užitečná hmotnost je 1 000 kg. Na nižší váze má dost pravděpodobně zásluhu použití titanového rámu a hliníkových plátů na karoserii, takže cena tohoto stroje ani náhodou nebude nízká - tím spíš, že to je do značné míry zakázková stavba.
Pod kapotou je 130koňový, nejspíš třílitrový diesel Toyota, který posílá výkon na kola přes automatickou převodovku také od Toyoty. Spotřeba na silnici při rychlosti 70 km/h činí 16 litru paliva na 100 km a v terénu to jsou 4 litry na motohodinu. Maximální rychlost je prý podle GPS 107,5 km/h; zrychlení na stovku neznáme, ale zas tak relevantní není. Palivová nádrž má objem 400 litrů, což se při pohybu daleko od civilizace docela hodí.
Schopnosti tomuto stroji tedy rozhodně nechybí - s některými trasami na videích by měla spousta jiných offroadů nejspíš dost velký problém. kanál Alexeje Makarova na YouTube je takových videí plný. Pro jisté srovnání úplně dole přidáváme nové video s Mercedesem G 63 AMG 6x6, kterak jezdí po toskánských horách.
Makar 6x6 zvládne v terénu snad všechno
Zdroj: Lunohodov.net
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 6 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva