Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Manuály jsou pro BMW mrtvá záležitost, nemusí je dostat už ani příští řada 3
17.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zájem nebo nezájem o ruční řazení není pro mnichovskou automobilku určující. Z globálního hlediska pro něj nemá velký význam a tím to končí.
Není již žádným tajemstvím, že nová generace BMW M5 se bude muset obejít bez manuálu. Tato převodovka navíc není nikterak výrazně rozšířena ani mezi běžnějšími modely řady 5, spárovat s ní můžete pouze dvoulitrový turbodiesel u varianty 520d. Všechny ostatní verze již používají automat, který zakrátko bude prakticky jedinou skříní, jíž bude BMW nabízet.
Tomuto posunu rozhodně nejsme naklonění, mnichovskou automobilku totiž ještě více odtrhává od jejích kořenů. Jakkoli z ekonomického hlediska to chápeme. BMW je globální automobilka, manuály jsou na některých velkých trzích skoro neznámou věcí a nadšenci z Evropy či USA dokáží dát dohromady podstatné procento klientely jen u některých specifických modelů.
Prodejní šéf značky Ian Robertson tak bez okolků říká, že pro BMW jsou manuály v podstatě mrtvá záležitost. V menších modelech, jako je řada 1, či u Mini, má tento druh převodovky stále ještě budoucnost jistou kvůli cenám, které dražší automaty tak snadno nevstřebaní, nicméně už řady 3 a 4 nemusí v další generaci s ručním řazením vůbec dorazit.
„Po celém světě mají prakticky všechny verze řady 3 i modely postavené výše automat. Čína nikdy manuální převodovku ani nedostala, zde byl rovnou nabízen pouze automat. Spojené státy jsou také především o automatech a stále více a více tímto směrem míří i Evropa. Zcela jistě se proto v nabídce bude objevovat méně a méně manuálů,“ říká Robertson.
Jedním dechem se ovšem Robertson rychle snaží uklidnit fanoušky divize BMW M, kteří nejspíše po přečtení předchozích slov začali troubit na poplach. „U eMkových vozů puristé milují manuální řazení, a proto je budeme i nadále nabízet. Uvidíme ovšem, jestli u všech vozů. V některých případech se již nyní prodávají ve velmi malém množství.“
Prodejní šéf tím definitivně potvrdil, že pod kapotu příštích generací M5 a M6 se již „fofrklacek“ nevrátí. Smůlu v tomto ohledu mají hlavně Američané, v Evropě totiž generace F10 zamířila do showroomů pouze s automatem, byť i zde by se zákazníci jistě našli. Je pak jen otázka, jak dlouho lze s manuálem počítat také u modelů M3 a M4, zvláště pokud je základ nedostane.
Je ale otázka, jestli to ještě vůbec znamená pro někoho problém. Pro mnohé automobilové už je BMW léta mrtvé stejně tak, jako jsou pro tuto automobilku ony manuály. Řada z nich by se jistě i nechala zlákat zpět, Mnichov ale o své „staré” zákazníky nestojí, je jich málo. Těch „nových” je více a dalších kroky firmy zjevně směřují k tomu, aby pod jejími křídly zůstali jen ti...
Pro BMW není manuál takřka mrtev pouze po obchodní stránce, ale také v oblasti oficiálních fotek. Sehnat snímek M3 či M4 s touto převodovkou je prakticky nemožné, fotografie M2 ještě existuje
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před hodinou - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 3 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva