Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Ghibli 2013: unikly fotky nového Ghibli, včetně interiéru
9.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Italové slíbili odhalení sedanu Ghibli za pár dní, nejpozději pak v Šanghaji. My vám můžeme jeho fotky naservírovat už nyní.
Doplněno 12:00: Nevíme, jestli noční vyzrazení stěžejního modelu Maserati, který má navýšit prodeje až na 50 tisíc aut ročně, nějakým způsobem pohne ledy a donutí italskou automobilku zveřejnit už v nejbližších hodinách kompletní informace k sedanu Ghibli, každopádně poněkud dříve než se očekávalo, zde máme i některá technická data.
Podle zdrojů blízkých Maserati je Ghibli postavené na zkrácené ocelově-hliníkové platformě současné vlajkové lodi, přičemž svou délkou 4,9 metru jen o pár centimetrů zaostává za přechozí generací Quattroporte.
Už z dřívějších zákulisních zpráv víme, že se za přední maskou s trojzubcem vůbec poprvé objeví dieselová pohonná jednotka. Vzhledem k tomu, komu chtějí Italové konkurovat, tato zpráva ve své podstatě asi nikoho nešokuje. Poněkud ohromující je, že se o návrh této jednotky postaral Paulo Martinelli, bývalý šéf oddělení vývoje motorů pro monoposty Ferrari a třílitrový naftový šestiválec o výkonu 270 (možná 275) koní má být dokonce vyráběný v Modeně, přímo v továrně se vzpínajícím se koněm ve znaku. Zbytek auta bude vznikat v bývalém podniku studia Bertone (Grugliasco) v Turíně.
Příznivci zážehových motorů nepochybně dají přednost jedné ze dvou chystaných 3,0 V6 biturbo. Slabší bude naladěná na 330 možná 350 koní, špičková varianta pak dostane stejných 410 koní jako Quattroporte (mimochodem, podívejte se na espézetku s výmluvným nápisem 410 HP). Větší limuzíně s pohonem zadních kol to stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy, v případě čtyřkolky pak pouze 4,9 vteřiny. Vzhledem k nižší hmotnosti Ghibli se dá předpokládat, že po pět sekund se na stovku dostane už verze s pohonem zadní nápravy.
Informace o manuálu jsme nezaznamenali, proto můžeme tvrdit, že jedinou dostupnou převodovkou pro nové Ghibli se stane značně rozšířený a osvědčený osmistupňový automat od ZF.
Automobilka Maserati zařazená v rámci koncernu Fiat přímo pod Ferrari nám jen před necelým týdnem oficiálně potvrdila, že chystá světovou premiéru menší limuzíny Ghibli na autosalonu v čínské Šanghaji. Jak můžete vidět, překvapení už se konat nebude. Záměry automobilky zhatil neplánovaný únik továrních fotek, jejichž autenticitou jsme si stoprocentně jisti - o žádné další rendery v tomto případě nejde.
Pokud máte dojem, že se snažíme udělat senzaci fotografiemi současného Quattroporte, vůbec nás to nepřekvapuje. Italský konkurent BMW řady 5, Mercedesu třídy E, Audi A6 nebo Jaguaru XF skutečně vypadá jako jeho sourozenec, přímé srovnání detailů však ukazuje, že jde o odlišný vůz. Rozpoznáte to nejen podle tvaru masky chladiče, ale také rozsáhlejšího použití LED ve štíhlejších hlavních světlech i jiného tvaru nasávání v předním nárazníku.
Boky se zdají být opět téměř identické, nicméně prolisů rozbíjejících velkou plochu je zde více a rovněž jejich zakřivení bylo týmem designérů pozměněno. To samé nakonec můžeme říci o zádi. S tou u Quattroporte je skoro zaměnitelná, ale ne úplně. Dokazuje to tvar světel, koncovek výfuku, prostoru pro espézetku a nelakované spodní části nárazníku.
Podoba obou strojů se opakuje rovněž v kabině, výdechy ventilace, budíků či pozice analogových hodin je však zase někde jinde. Rádi bychom vám samozřejmě napsali více i o technice, automobilkou potvrzených číslech naměřené dynamiky, motorizacích a dalších datech, z pochopitelných důvodů nám však v tuto chvíli chybí. Dlouho bychom ale na vše podstatné čekat neměli. Hlavní tajemství Ghibli bylo odhaleno, a Maserati tak už nemá důvod čekání protahovat.
Cena Ghibli s výkonnějším zážehovým šestiválcem by se měla pohybovat kolem 80 tisíc Eur
Podobnost Ghibli s větším Quattroporte je až zarážející, detaily však přece jen vypadají jinak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB