Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Ghibli 2013: unikly fotky nového Ghibli, včetně interiéru
9.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Italové slíbili odhalení sedanu Ghibli za pár dní, nejpozději pak v Šanghaji. My vám můžeme jeho fotky naservírovat už nyní.
Doplněno 12:00: Nevíme, jestli noční vyzrazení stěžejního modelu Maserati, který má navýšit prodeje až na 50 tisíc aut ročně, nějakým způsobem pohne ledy a donutí italskou automobilku zveřejnit už v nejbližších hodinách kompletní informace k sedanu Ghibli, každopádně poněkud dříve než se očekávalo, zde máme i některá technická data.
Podle zdrojů blízkých Maserati je Ghibli postavené na zkrácené ocelově-hliníkové platformě současné vlajkové lodi, přičemž svou délkou 4,9 metru jen o pár centimetrů zaostává za přechozí generací Quattroporte.
Už z dřívějších zákulisních zpráv víme, že se za přední maskou s trojzubcem vůbec poprvé objeví dieselová pohonná jednotka. Vzhledem k tomu, komu chtějí Italové konkurovat, tato zpráva ve své podstatě asi nikoho nešokuje. Poněkud ohromující je, že se o návrh této jednotky postaral Paulo Martinelli, bývalý šéf oddělení vývoje motorů pro monoposty Ferrari a třílitrový naftový šestiválec o výkonu 270 (možná 275) koní má být dokonce vyráběný v Modeně, přímo v továrně se vzpínajícím se koněm ve znaku. Zbytek auta bude vznikat v bývalém podniku studia Bertone (Grugliasco) v Turíně.
Příznivci zážehových motorů nepochybně dají přednost jedné ze dvou chystaných 3,0 V6 biturbo. Slabší bude naladěná na 330 možná 350 koní, špičková varianta pak dostane stejných 410 koní jako Quattroporte (mimochodem, podívejte se na espézetku s výmluvným nápisem 410 HP). Větší limuzíně s pohonem zadních kol to stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy, v případě čtyřkolky pak pouze 4,9 vteřiny. Vzhledem k nižší hmotnosti Ghibli se dá předpokládat, že po pět sekund se na stovku dostane už verze s pohonem zadní nápravy.
Informace o manuálu jsme nezaznamenali, proto můžeme tvrdit, že jedinou dostupnou převodovkou pro nové Ghibli se stane značně rozšířený a osvědčený osmistupňový automat od ZF.
Automobilka Maserati zařazená v rámci koncernu Fiat přímo pod Ferrari nám jen před necelým týdnem oficiálně potvrdila, že chystá světovou premiéru menší limuzíny Ghibli na autosalonu v čínské Šanghaji. Jak můžete vidět, překvapení už se konat nebude. Záměry automobilky zhatil neplánovaný únik továrních fotek, jejichž autenticitou jsme si stoprocentně jisti - o žádné další rendery v tomto případě nejde.
Pokud máte dojem, že se snažíme udělat senzaci fotografiemi současného Quattroporte, vůbec nás to nepřekvapuje. Italský konkurent BMW řady 5, Mercedesu třídy E, Audi A6 nebo Jaguaru XF skutečně vypadá jako jeho sourozenec, přímé srovnání detailů však ukazuje, že jde o odlišný vůz. Rozpoznáte to nejen podle tvaru masky chladiče, ale také rozsáhlejšího použití LED ve štíhlejších hlavních světlech i jiného tvaru nasávání v předním nárazníku.
Boky se zdají být opět téměř identické, nicméně prolisů rozbíjejících velkou plochu je zde více a rovněž jejich zakřivení bylo týmem designérů pozměněno. To samé nakonec můžeme říci o zádi. S tou u Quattroporte je skoro zaměnitelná, ale ne úplně. Dokazuje to tvar světel, koncovek výfuku, prostoru pro espézetku a nelakované spodní části nárazníku.
Podoba obou strojů se opakuje rovněž v kabině, výdechy ventilace, budíků či pozice analogových hodin je však zase někde jinde. Rádi bychom vám samozřejmě napsali více i o technice, automobilkou potvrzených číslech naměřené dynamiky, motorizacích a dalších datech, z pochopitelných důvodů nám však v tuto chvíli chybí. Dlouho bychom ale na vše podstatné čekat neměli. Hlavní tajemství Ghibli bylo odhaleno, a Maserati tak už nemá důvod čekání protahovat.
Cena Ghibli s výkonnějším zážehovým šestiválcem by se měla pohybovat kolem 80 tisíc Eur
Podobnost Ghibli s větším Quattroporte je až zarážející, detaily však přece jen vypadají jinak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:15 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda