Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu

Vzhled italského sedanu se mění pouze v detailech, uvnitř lze ale čekat vylepšená multimédia. Pod kapotou prošel vylepšením třílitr twin-turbo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu

23.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vzhled italského sedanu se mění pouze v detailech, uvnitř lze ale čekat vylepšená multimédia. Pod kapotou prošel vylepšením třílitr twin-turbo.

Maserati Ghibli přišlo na svět v roce 2013. Pro italskou automobilku se jednalo o návrat mezi manažerské sedany po dlouhých dvou dekádách, neboť tento segment opustila s koncem výroby modelu Biturbo. Novinka, pro kterou byl vzkříšen název ze 60. let minulého století, měla Maserati napomoci v dosažení mety 50 tisíc prodaných vozů v jednom roce. K tomuto cíli ale Italové mají ještě daleko, za loňský rok Ghibli oslovilo pět tisíc lidí v Evropě a sedm tisíc v Americe.

Pro letošek se tento model dočkal jistého omlazení, byť o klasický facelift se nejedná. Spíše tu máme novinky související s novým modelovým rokem, které přinesly chromované či zatmavené okrasné prvky. Ty jsou součástí paketů Luxury a Sport, mimo ně mohou zákazníci sáhnout také po dvou karbonových sadách. V takovém případě uhlíková vlákna zdobí nejen exteriér, ale také kabinu.

V interiéru se objevuje také přepracovaná palubní deska a modernizovaný multimediální systém zahrnující Apple CarPlay a Android Auto. Dorazil navíc i otočný ovladač a displej o uhlopříčce 8,4", mimo to je možné počítat se širší bezpečnostní výbavou. Do té se nastěhoval nový adaptivní tempomat, nechybí ale ani autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů.

Přesunout se můžeme pod kapotu, kde lze v případě třílitrového šestiválce twin-turbo počítat s nárůstem výkonu o 20 koní. Pohonná jednotka tedy nově produkuje 350 koní a 500 Nm točivého momentu, jež je k dispozici v 4 500 otáčkách. Tato modifikace se projevila na zvýšení maximálky na 267 km/h, ostatní motory - a to včetně dieselu - zůstaly nezměněny.

Dodat již můžeme jen tolik, že omlazené Ghibli startuje na domácím trhu na částce 68 803 Eur (cca 1 859 000 Kč). Dá se ovšem předpokládat, že v Česku bude cena nižší - ostatně již dříve byl sedan k mání od 1,7 milionu korun a modernizace rozhodně není tak razantní, aby se projevila drastickým zdražením.


Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu - 1 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 01Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu - 2 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 02Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu - 3 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 03Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu - 4 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 04Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu - 5 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 05Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu - 6 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 06Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu - 7 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 07Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu - 8 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 08Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu - 9 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 09Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu - 10 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 10Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu - 11 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 11Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu - 12 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 12Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu - 13 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 13Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu - 14 - Maserati Ghibli 2017 prvni sada 14
Maserati Ghibli dostalo do nového modelového roku drobné modifikace, zejména v interiéru a pod kapotou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.