Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Ghibli jako pohřebák je bizarní stroj pro cestu na onen svět
26.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud vám opuštění tohoto světa v černé dodávce nepřijde být dost stylové, Italové vám nabídnou něco lepšího - pohřební Maserati.
Pokud nevěříte v posmrtný život, pak je vám nejspíše jedno, co bude, až tu nebudete. Existují však i lidé, kteří touží po tom, aby jejich odchod z tohoto světa neproběhl bez povšimnutí. Mnohdy tak žádají pohřeb, za který by se nemuseli stydět ani někdejší králové a chybět nesmí kupříkladu mahagonová rakev či stylový povoz, za který se seřadí truchlící pozůstalí.
Koňské spřežení neurazí, ale příznivce moderny ani nenadchne. Pochopitelně, automobily nejsou u pohřebních služeb nic neobvyklého, ve většině případů se ale jedná o modifikované dodávky či vozy značek od Mercedesu dolů. Před časem jsme vám ovšem mohli ukázat Porsche Panamera, které bylo přepracováno na pohřební vůz. A nyní italská firma Ellena Trasformazioni provedla něco podobného Maserati Ghibli, kterému nyní říká jednoduše G 3.0.
Z dárcovského vozu přitom byly zachovány pouze čelní partie či boční dveře a okna nebo zadní světla. Vše ostatní je ovšem kompletně nové. Úpravy tedy začínají u sloupků čelního okna, na které navazuje zvýšená střecha. Prodloužen pak byl zadní převis, nad kterým se tyčí obří částečně prosklená korba schopná pojmout rakev. Vše je vyvedeno maximálně stylově a jak můžete vidět na přiložených snímcích, design vozu vznikal prakticky tak jako u úplně nového modelu některé z automobilek - od skic po finální stroj.
Prostor pro rakev je vyveden dosti honosně, nechybí kvalitní materiály ani specifické osvětlení. A je také velmi dobře disponovaný - dle informací výrobce může být rakev dlouhá až 2 350 mm a vysoká 950 mm. Samotný vůz pak byl konverzí prodloužen na 6 620 mm, šířka činí maximálně 1 945 mm.
V případě výbavy se lze povětšinou spolehnout na prvky přímo z výroby, nejen jimi ale toto pohřební Ghibli disponuje. K dispozici je klimatizace specificky pro... rakvový prostor, který též může být vybaven hydraulickým nakladačem pro snazší manipulaci s klienty. Koupit si lze i specifický audiosystém pro „prostor vzadu”, to kdyby nebožtík chtěl zahrát na poslední cestě něco zvláštního a perličkou v dostupné výbavě budiž odnímatelný kříž (nevíme odkud a kam) z nerezu.
Došlo pochopitelně i na změny v oblasti podvozku, motorové ústrojí je ale standardní - vůz je běžné dodáván s třílitrovým turbodieselem o výkonu až 250 koní. Žádný trhač asfaltu, ale asi bude mít dostatek sil, aby byl vždy alespoň o krok napřed před pozůstalými. A kdyby to někomu bylo málo, Ellena se zřejmě nebude bránit ani konverzi typu s šestiválcovým benzinovým biturbem v útrobách.
Teď už nezbývá než doufat, že po vozu sáhne některá z českých pohřebních služeb. A nebo po něm můžete sáhnout sami, pokud si kvalitou svého pohřbu chcete být jisti. Na kolik vás tento poslední špás vyjde, ale už výrobce nezveřejnil.
Pokud toužíte po stylovém odchodu z tohoto světa, přepracované Maserati Ghibli by pro vás mohlo být to pravé ořechové
Zdroje: Ellena Transformazioni Srl, Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva