Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Ghibli jako pohřebák je bizarní stroj pro cestu na onen svět
26.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud vám opuštění tohoto světa v černé dodávce nepřijde být dost stylové, Italové vám nabídnou něco lepšího - pohřební Maserati.
Pokud nevěříte v posmrtný život, pak je vám nejspíše jedno, co bude, až tu nebudete. Existují však i lidé, kteří touží po tom, aby jejich odchod z tohoto světa neproběhl bez povšimnutí. Mnohdy tak žádají pohřeb, za který by se nemuseli stydět ani někdejší králové a chybět nesmí kupříkladu mahagonová rakev či stylový povoz, za který se seřadí truchlící pozůstalí.
Koňské spřežení neurazí, ale příznivce moderny ani nenadchne. Pochopitelně, automobily nejsou u pohřebních služeb nic neobvyklého, ve většině případů se ale jedná o modifikované dodávky či vozy značek od Mercedesu dolů. Před časem jsme vám ovšem mohli ukázat Porsche Panamera, které bylo přepracováno na pohřební vůz. A nyní italská firma Ellena Trasformazioni provedla něco podobného Maserati Ghibli, kterému nyní říká jednoduše G 3.0.
Z dárcovského vozu přitom byly zachovány pouze čelní partie či boční dveře a okna nebo zadní světla. Vše ostatní je ovšem kompletně nové. Úpravy tedy začínají u sloupků čelního okna, na které navazuje zvýšená střecha. Prodloužen pak byl zadní převis, nad kterým se tyčí obří částečně prosklená korba schopná pojmout rakev. Vše je vyvedeno maximálně stylově a jak můžete vidět na přiložených snímcích, design vozu vznikal prakticky tak jako u úplně nového modelu některé z automobilek - od skic po finální stroj.
Prostor pro rakev je vyveden dosti honosně, nechybí kvalitní materiály ani specifické osvětlení. A je také velmi dobře disponovaný - dle informací výrobce může být rakev dlouhá až 2 350 mm a vysoká 950 mm. Samotný vůz pak byl konverzí prodloužen na 6 620 mm, šířka činí maximálně 1 945 mm.
V případě výbavy se lze povětšinou spolehnout na prvky přímo z výroby, nejen jimi ale toto pohřební Ghibli disponuje. K dispozici je klimatizace specificky pro... rakvový prostor, který též může být vybaven hydraulickým nakladačem pro snazší manipulaci s klienty. Koupit si lze i specifický audiosystém pro „prostor vzadu”, to kdyby nebožtík chtěl zahrát na poslední cestě něco zvláštního a perličkou v dostupné výbavě budiž odnímatelný kříž (nevíme odkud a kam) z nerezu.
Došlo pochopitelně i na změny v oblasti podvozku, motorové ústrojí je ale standardní - vůz je běžné dodáván s třílitrovým turbodieselem o výkonu až 250 koní. Žádný trhač asfaltu, ale asi bude mít dostatek sil, aby byl vždy alespoň o krok napřed před pozůstalými. A kdyby to někomu bylo málo, Ellena se zřejmě nebude bránit ani konverzi typu s šestiválcovým benzinovým biturbem v útrobách.
Teď už nezbývá než doufat, že po vozu sáhne některá z českých pohřebních služeb. A nebo po něm můžete sáhnout sami, pokud si kvalitou svého pohřbu chcete být jisti. Na kolik vás tento poslední špás vyjde, ale už výrobce nezveřejnil.
Pokud toužíte po stylovém odchodu z tohoto světa, přepracované Maserati Ghibli by pro vás mohlo být to pravé ořechové
Zdroje: Ellena Transformazioni Srl, Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 3 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 4 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 5 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 7 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis