Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 2014: živé foto, videa, pilové diagramy i informace o sedanu a MPS
27.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kvůli plánované nejnižší spotřebě v segmentu se Mazda spojila s Toyotou. A kvůli vývoji hybridu odsunula i sportovní model MPS, zřejmě až na rok 2015.
Novou Mazdu 3 jsme vám včera podrobně představili už mnoho hodit před plánovanou premiérou a k publikovanému z oficiálních zdrojů zkrátka nebylo co dodat.
Teď můžete z vlastních zdrojů doplnit alespoň pilové diagramy všech motorizací, které naznačují, proč i přes objem a výkon motorů či nízkou hmotnost nová trojka nepůsobí úplně nejrychleji. Převody prakticky všech motorizací krom silnějšího benzinového dvoulitru High Power jsou neadekvátně dlouhé, evidentně oddané hlavně nízké papírově spotřebě paliva, navíc ani vrcholný dvoulitr se 165 koňmi si neodpouští rychloběžnou šestku. Asi proto jede jen 210 km/h (může to být i omezovačem), kterých pětka dosáhne blízko otáček s nejvyšším výkonem, i když by výkon a nízký odpor vzduchu naznačovaly více.
Pilový diagram Mazdy 3 2014 1,5 SkyActiv-G s manuální převodovkou
Pilový diagram Mazdy 3 2014 2,0 SkyActiv-G (88 kW) s manuální převodovkou
Pilový diagram Mazdy 3 2014 2,0 SkyActiv-G (121 kW) s manuální převodovkou
Pilový diagram Mazdy 3 2014 2,2 SkyActiv-D s manuální převodovkou
Diagramy jednotlivých motorizací dokládají, nakolik dlouhé jsou jednotlivé převody. Je tedy zřejmé, že spíše než na atraktivní jízdní projev cílí Mazda v tomto ohledu na spotřebu
Po tomto doplnění by se mohlo zdát, že veškerá munice je již vystřílená, ale sami víte, že opak je pravdou, neboť stále ještě nejsou známy údaje o spotřebě nebo cenách. Ty vám sice dnes bohužel ještě nenaservírujeme, přesto do budoucnosti můžeme nahlédnout. A to konkrétně té spojené s verzí sedan, který se připravuje pro japonský trh. Dorazit by přitom měl s hybridním ústrojím, což asi není překvapením.
S tímto odhalením ale víceméně přísun ověřených informací končí. Mazda totiž aktuálně neudává, kdy další karosářská verze dorazí (spekuluje se o listopadovém autosalonu v Tokiu) a zda bude k mání i mimo domovinu. Jasno pak není ani v případě samotné hybridní jednotky. Pravděpodobně jí ale bude kombinace elektrických komponentů z Toyoty Prius a benzinového dvoulitru Mazdy, přičemž udávaná spotřeba má činit přibližně 4,0 l/100 km.
Smutné na celé záležitosti přitom je, že kvůli vývoji hybridu nemá Mazda čas na přípravu sportovního modelu MPS. Podle zdrojů zevnitř značky je totiž nutné přepracovat hlavně přeplňovaný motor tak, aby vyhovoval emisním předpisům. A na to jsou potřeba peníze a čas, který aktuálně není k dispozici. Proto prý nejprve dostanou přednost verze, které se zavděčí širokému publiku, než přijde řada na okrajové segmenty trhu.
Mazdu 3 MPS bychom tak v příštím roce opravdu neměli očekávat, spíše se datum premiéry tipuje na Ženevu 2015. Tedy na dobu, kdy by se měla ukázat také nová Honda Civic Type-R. Ta přitom svůj dosavadní atmosférický dvoulitr vymění za přeplňovanou Jedna-šestku, čímž nás přivádí k jedné otázce - nezmění i Mazda svou kubaturu? Uvidíme napřesrok.
Nová Mazda 3 se včera představila na několika místech světa
Zdroje: Mazda, Carscoops, Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 25 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva